cabral.ro

Istoria religiilor

In generatia mea, pentru multi, la scoala istoria a fost una dintre materiile “sper sa trec“. Rezultatul a fost usor de anticipat, acum cand se discuta despre ceva din trecut exprimarile stiintifice folosite sunt “atunci candva demult“, “ceva timp dupa Hristos” si “odata demult, in vremurile alea“.

E, uite o chestie, Istoria religiilor in 90 de secunde. O grafica simpla care iti arata evenimentele importante din istoria religiilor pe plan mondial.

Dureaza 90 de secunde, se poate suporta usor. Sunt curios sa aflu ce veti zice dupa.

95 comentarii

  1. Uca

    publicat @23:19 06 May 2009

    Woaisssssss

    Raspunde

  2. camelia

    publicat @23:38 06 May 2009

    Ca tot stim ca nimic nu e intamplator, si tot studiem intens lately Legea Atractiei, e interesant ca fix acum cateva zeci de minute vorbeam cu un prieten despre Istoria Religiilor. Si imi spunea cat de mult si-ar dori sa o studieze, doar ca nu are timp. :D In puii mei la naiba ce la fix! :) ) Good things come 2 those who wait! Bine ca nu ne-am apucat de studiu! :D

    Raspunde

  3. ketherius

    publicat @23:41 06 May 2009

    @Anonim: Samanta crestinismului e (d)in estul budist? Esti sigur? Daca ai studia scrierile budiste si religia egipteana, ai putea avea o surpriza – dar numai daca deschizi si ochii cand citesti, altminteri o sa vezi numai ce vrei tu sa vezi.

    Raspunde

  4. cabral

    publicat @00:25 07 May 2009

    @ Ina – te-am ascultat, am mutat la dezbateri.
    Oricum, citesc comentariile cu pofta, imi plac dezbaterile de mor!

    Raspunde

  5. Pingback: “Luati o pauza de 10 minute! Dar scurta va rog!” « MihaiBendeac’s Weblog

  6. nedormitul

    publicat @00:54 07 May 2009

    cabral,
    e umanitară asta, ajută un om
    http://simonatache.catavencu.ro/?p=3094#comment-55703

    Raspunde

  7. Cardreader

    publicat @07:35 07 May 2009

    Foarte interesant. Ar fi mai ales pt. astia mici care poate au invatat un an materia si nu stiu nici macar atat. Macar acum ar pricepe.

    Raspunde

  8. kobete

    publicat @10:01 07 May 2009

    @Mariu Zarnescu … daca ar fii sa ne contrazicem care religie e mai buna cred ca am incepe azi si am termina la anu de 1 mai. dpdv Crestinism corect, Isus a Inviat, dpdv islam Isus a murit la cel ca toti profetii ;) ….si povestea continua.
    @explorish ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca istoria e interpretabila dar gresesti la partea cu “Fane Babanu”…. ca castigat 47 de batalii nu razboaie, el nu a castigat niciodata un razboi cu otomanii. Era imposibil sa faca asta, era prea mic. A castigat doar autonomia Moldovei si eventual un “discount” la tribut.

    Raspunde

  9. Andreea

    publicat @11:06 07 May 2009

    Foarte tare filmuletul. Jocuri de putere, religia e doar o scuza. Si cel mai eficient mijloc de manipulare in masa.
    Asta e, nu degeaba suntem toti oi sa mergem unde ne ghideaza oita din cap de turma, cu talanga (coincidenta, nu?).

    Raspunde

  10. explorish

    publicat @11:14 07 May 2009

    @kobete: rezon.

    Raspunde

  11. kobete

    publicat @11:41 07 May 2009

    @explorish …. translate pls…. ce vrei sa zici prin “rezon”?

    Raspunde

  12. alexxx

    publicat @16:03 07 May 2009

    I feel blue!

    Raspunde

  13. c!pry

    publicat @19:08 07 May 2009

    cabral, ar trebui sa-l cinstesti pe bendeac la cata reclama iti face…;) si bendeac sa ma cinsteasca pe mine pentru acest comment :) ))))

    Raspunde

  14. Anonim

    publicat @21:15 07 May 2009

    @Zarnescu:

    Tutea a fost teolog protestant? Ai spus o aberatie de zile mari. Crestin-ortodox 100%. Chiar el a spus treaba aia cu “protestantismul-morala de gradinita”. MAi pune mana pe carte. Tu inveti istoria religiiilor din carti de colorat , cred.
    Cu stima…

    Raspunde

  15. Anonim

    publicat @21:16 07 May 2009

    @Ireth

    Popii aia borfasi( ca nu ii pot numi preoti crestini cu adevarat, fac un mare rau crestinismului). Nu exista padure fara uscaturi . Dar acum nu trebuie generalizat si condamnat o intreaga religie.

    Si de ce atacati , ma, voi, desteptilor numai crestinismul? Celalte sunt bune, numai crestinismul nu va place nu? Daca vrei sa afli ce inseamna crestinismul , citeste Noul Testament, nu imi spune mie de popi. Popa ala care fura si exploteaza, ala de care pomenesti tu- ala nu reprezinta adevaratul crestinism. Hristos reprezinta crestinismul. Asa ca mai bine cititi, inainte de a condamna , pe baza a ce? Generalizati aiurea. Nu toti preotii sunt asa.

    @fetele:
    V-am spus – oricarei femei care citeste aici : Daca n-ar fi fost cruciadele si alte “show”-uri( de care sunt foarte mandru)- v-am spus ce prestati voi acum- cu voalul pe fata la Allah si-n harem cu voi!!

    Raspunde

  16. Anonim

    publicat @21:16 07 May 2009

    @Alberto: Scuze, dar nu s-au extins pe dracu !!

    Mai trebuie colorat in mov. In zona albastra ma refer.

    Raspunde

  17. Mike

    publicat @21:31 07 May 2009

    Hehe, o pusesem si eu pe blog mai demult. :) E interesant, ofera o privire de ansamblu si usor de inteles asupra unor lucruri petrecute de-a lungul mai multor milenii.

    Raspunde

  18. target

    publicat @22:01 07 May 2009

    Pentru [D][S][N] Nu e vorba de a stapani ci cea mai eficienta metoda de manipulare.

    Raspunde

  19. Mandu

    publicat @00:00 08 May 2009

    eu zic ca religia a fost dintotdeauna cea mai buna metoda de manipulare a maselor si… ca sint prea multi musulmani pe lumea asta

    Raspunde

  20. varza

    publicat @10:26 08 May 2009

    Interesanta chestie pentru generatia mess :D
    Astia mai copti asa ca mine au preferat Istoria religiilor a lui Eliade…

    Raspunde

  21. Catalin

    publicat @14:08 08 May 2009

    Anonimule, imi poti spune te rog cum reusesti sa faci o ierarizare atat de precisa a religiilor?
    Care e mai adevarata decat cealalta si de ce?
    Nu de alta dar poate cu argumentele tale am rezolva cateva mici probleme in numele carora s-au macelarit milioane de oameni.

    Raspunde

  22. Flory16

    publicat @14:41 08 May 2009

    Lasand la o parte celelalte religii, o sa ma refer doar la crestinism. Ne zicea profesorul de religie ca diferenta dintre ortodocsi si catolici este una simpla. Tarile catolice sunt mult mai dezvoltate decat cele ortodoxe pentru ca ele au dus lupte grele de cucerire, ceea ce inseamna sange si teribilism. De aceea ortodocsi sunt apreciati, pentru iubirea lor pentru aproape, pentru calcum si stapanirea de care dau dovada. Rusii nu sunt ortodocsi?

    E un filmulet pe baza caruia se poate discuta la nesfarsit. Nu exista explicatie pentru religie care sa nu aiba la baza un motiv material, politic, de interes personal. Am ajuns sa cred ca mai credinciosi sunt cei care sunt impotriva religiei. Ne indeamna cumva Dumnezeu sa furam, sa mintim, sa avem razboaie? PErmite cumva Dumnezeu sa avem preoti perversi, homosexuali, etc? Nu. Totul e o intruchipare.

    Religia inseamna in primul rand manipulare.

    Raspunde

  23. Dan Lee

    publicat @14:53 08 May 2009

    Motivul pentru care iudaismul nu s-a extins este acela că evreii nu au permis celor din afara lor să aibă acces la această religie.

    Având în vedere însă că evreii sunt răspândiţi în toată lumea, putem spune că şi religia lor s-a extins foarte mult.

    Raspunde

  24. explorish

    publicat @16:13 08 May 2009

    @kobete: “rezon” vine de la franţuzescul “raison” şi e folosit în această formă în piesele lui Caragiale, cu sensul de “aveţi dreptate”, “într-adevăr”, “aşa e”. De exemplu, în “o noapte furtunoasă”:

    Jupân Dumitrache: Eu am ambiţ, domnule, când e vorba la o adică de onoarea mea de familist…

    Ipingescu: Rezon!

    Citatul l-am luat de aici, sa nu crezi ca-l stiam pe de rost :) .

    Raspunde

  25. Pingback: Istoria marilor religii ale Terrei | Blogul lui Tashy

  26. kuniva

    publicat @20:33 08 May 2009

    n-am crezut niciodata, dar NICIODATA in Dumnezeu… sa creada altii si pentru mine, prefer sa nu ma bag in turma, mi se pare IDIOTIC

    Raspunde

  27. Miruna

    publicat @21:11 08 May 2009

    Interesanta raspandirea initiala a Crestinismului in comparatie cu celelalte.

    Raspunde

  28. Basileus

    publicat @08:49 09 May 2009

    1.”Sinteza” e bazata pe hartile administrative,contin, teritoriile cucerite si nu efectiv raspandirea doctrinei religiei respective.
    2.Inceputurile perceptibile ale unei credinte incep cu mult mai “devreme”,in ce ne priveste, dupa scufundarea Atlantidei.
    3.Este o diferenta neta intre Credinta si Religie care cuprinde lupta pt. putere a puterii preotimii(din toate timpurile)cu puterea laica.Ex. semnificati este uciderea lui Burebista si Cezar in acelasi timp (44iH)de catre Preotime (in speta Brutus si Deceneu)pentru a proteja propria putere a Preotimii de puterea laica imensa ce-o dobandise cei doi printr-o intelegere.”Lucrarea Bisericii,in sensul cel mai general consta in Ocultare, adica ascunderea adevarurilor acestei lumi, fata de”liota” enoriasilor.
    Lucrul suprem pentru OM e CREDINTA, care vine din Cunoastere, din Stiinta de la A sti, calea catre Dumnezeu cel nenumit, Tatal Ceresc.

    Raspunde

  29. izabela

    publicat @11:24 09 May 2009

    Mircea Eliade a scris “Tratat de istorie a religiilor” si cursul Istoria Religiilor l-am facut in anul 2 de facultate, Spiru Haret, acum pare interesant cursul dar atunci ma intriga faptul de ce nu facem numai cursuri de jurnalism si facem si de filosofie. Oricum toate religiile seamana intre ele si se trag din practici pagane si biserica a fost a ramas si va fii una dintre cela mai puternice arme de manipulare in masa, de ex: lumina de Paste. le-a trebuit un avion sa aduca lumina de la Ierusalim…..de unde stim noi ca nu s-a stins niciodata flacara lumanarii in timpul transportarii?

    Raspunde

  30. rapidCT

    publicat @12:52 10 May 2009

    Milostiv nu e niciun om sfant, la Ziua Judecatii vom sta cu toti la rand, cu capu` in pamant!

    Raspunde

Lasa un comentariu