cabral.ro

Help the people in Haiti

Am vazut un documentar filmat inaintea celor mai recente cutremure. Haiti era prezentata drept o tara care si-a secatuit toate resursele naturale, in care oamenii traiau din nimic, fara locuri de munca, fara speranta, fara nimic.

Acum, c-au fost loviti si de nenorocirile astea, si c-am vazut atatea imagini recente si live cu amaratii de-acolo, ma uit cu si mai mare mila.

Totusi, ii vad pe-ai nostri, cele cateva mii de suflete ce se tarasc ofilite si parasite pe asfaltul oraselor sau prin colbul satelor. Degerati prin ghene de bloc, ciupind cateva ore de somn pe podeaua unui tramvai sau morti literalmente de frig. Si aici nu ma refer la cersetorii din Romana sau Unirii care la sfarsitul zilei platesc comisionul unui burtos cu mustata care conduce un  S-Klasse alb si merg catre casa lor cu centrala cu tiraj fortat si Digi, ma refer la cei care literalmente mor pe strazi. Ma refer la procentul care intruchipeaza Haiti-ul romanesc.

110 comentarii

  1. Corina

    publicat @11:22 26 January 2010

    Nici ca puteai pune problema mai bine. Nu am nimic cu haitienii si imi pare rau pentru ei.Insa de ai nostrii mi se rupe inima!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  2. Silvian

    publicat @11:23 26 January 2010

    Discutabil.Da kiar si dupa discutie tot pe ai nistri i-as salva.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  3. Giana

    publicat @11:23 26 January 2010

    Ti-am citit postul si de 5 min stau cu mana deasupra tastaturii..nu am cuvinte.Simt in acelasi timp furie,neputinta,compasiune…(ma refer strict la ceea ce ai scris despre Haiti-ul romanesc).E trist totul si nici nu vad o imbunatatire in curand.Aceia sunt niste oameni sacrificati,pe care de multe ori nici nu putem sa-i judecam ca s-au apucat de alcool sau mai stiu eu ce.Nu avem de unde sa stim ce li s-a intamplat in viata.Sau de ce au ajuns pe strada,sa cerseasca.
    Si atunci nenea ala burtos cu mustata chiar nu are frica de Dumnezeu?
    o zi buna,Cabral!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  4. Maniak

    publicat @11:25 26 January 2010

    Urata alegere dar frumos pusa problema. Nu ne-ai pus dar ne-ai lasat sa simtim.
    Aleg haitienii, ai nostri nu mai merita!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  5. Gia de la Cluj

    publicat @11:32 26 January 2010

    In Cluj, vad mereu un batran cu parul alb strand trist la colt de strada cu cateva pungi langa el. In ele este probabil toata averea lui. Vara ca vara, dar iarna mi se rupe sufletul de mila lui. Si ma gandesc ca eu ma indrept catre casa mea calda in timp ce el ramane in frigul ala muscator, fara speranta unui pat curat si cald. Orice-ar fi facut ca sa ajunga in situatia asta, nu conteaza. Pentru ca in el tot il vad pe tata.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • d3nisa

      publicat @11:54 26 January 2010

      Mie mi se rupe inima tot cand ii vad pe batranii de la piata Mihai Viteazul, care isi vand lucrurile care le mai au prin casa asternute pe cate-o bucata de panza murdara si rupta, sau plante de sezon, de genul vasc sau patrunjel, sau flori de camp culese de cine stie de unde.
      Nu pot sti exact care e povestea lor, si recunosc ca nu am nici timpul necesar sa o ascult, si poate mi-e si frica sa o aud, dar cumpar cate un buchet de flori chiar daca nu il iau acasa.
      Cat despre Haiti, in cate stiu eu primesc sume destul de mari ca ajutoare, chiar din partea Romaniei. Ne rugam pentru ei.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • Gia de la Cluj

        publicat @12:48 26 January 2010

        Denisa, daca esti mai veche in Cluj, poate-ti amintesti de batrana aceea cu bratul rupt de langa Central, acum vre-o 5 ani. Era iarna iar ea, cu privirea pierduta si mana infasurata in niste carpe, pur si simplu statea. Fara sa ceara ceva. I-am vazut doar lacrimile in ochi de cateva ori. Si am simtit o furie oarba. Daca l-as fi vazut pe cel care o trimitea asa afara, il omoram pe loc, fara regrete. Imaginea ei ma va bantui toata viata… Si nu pot spera decat ca a murit. Oricat de crud suna, tot era mai bine decat viata ce o ducea. Chiar si acum, daca l-as gasi pe cel vinovat, fara sa ezit o clipa as sari la el… si sincera sa fiu, nu stiu daca ar iesi viu din mainile mele.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  6. iulyk

    publicat @11:34 26 January 2010

    Stiu un cersetor de la mine din oras care a jucat intr-o reclama(tot pe post de cersetor) si o duce destul de mine, adica cu o mana cerseste si cu cealalta vorbeste la telefonul sau cu camera si blushtutz!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  7. Corina Catalina

    publicat @12:05 26 January 2010

    Ii avem si noi pe ai nostri care poate mor pe strazi fara a avea un colt de paine, sau cei care traiesc de pe o zi pe alta dintr-o pensie de nimic si care inca mai fac economie la caldura pe gerurile astea, cei care nu-si permit sa-si plateasca facturile si care probabil nu mai au ce pune nici la ciorap pentru zile negre.Sunt prea multi oameni amarati si fara un viitor…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  8. Cardreader

    publicat @12:13 26 January 2010

    Sunt oamneni care au ajuns pe strazi fara sa fie vina lor, oameni buni, batrani aruncati in strada de parinti. E pacat de oamenii astia!
    Insa sunt si oameni care si-au batut joc de viata lor, care au furat de la altii ca sa aiba ei, care irosesc banii pe o sticla de alcool in loc de o paine, atatia oameni care cersesc sunt apti de munca, dar nu o fac! Mie nu mi-e mila de oamenii astia. E bine ca s-au facut centre pentru ei pentru adapost, insa nu mi-e mila de soarta lor. Nu mai vreau sa vad inca odata momentul cand dau bani unui cersetor care in loc s-o ia in stanga la brutarie, face dreapta la non-stop sa-si ia alcool.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  9. Law

    publicat @12:16 26 January 2010

    No offence,

    Acel procent de Haiti autohton cat e. 1%?! 5%!? 10%? .

    Ei sunt 8.706.497 de suflete afectate – cam jumate din romania.

    La inundatii a fost bine cand am primit ajutoare, nu?

    Diferenta intre noi si ei este urmatoarea:

    – Ei sunt devastati, distrusi, mor din cauze naturale.
    - noi!!! – ne-am facut-o cu mana noastra. Iar cel mai facil mod este sa ne plangem de mila si SA CEREM mila.

    Ei ne-au cerut mila? Nu…fiecare doneaza daca vrea sau nu.

    Eu i-am ajutat, pentru a fi impacat ca am facut ceva.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @12:57 26 January 2010

      Ce te dai tu destept, critic si analitic cand nu ti-e fundul condamnat sa doarma prin Gara de Nord…

      Vrei ceva cinic? Informeaza-te despre Haiti, dar incearca sa gasesti scrieri mai vechi decat cele recente legate de cutremure…

      VN:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • Law

        publicat @13:48 26 January 2010

        @Cabral…vorba lui Aliceea. Noi suntem insignifianti si doar vaci de muls pentru sistem.

        Organizeaza tu o campanie, sau alte vedete..pentru cei din romania, neajutorati.

        Dar pentru care?

        - pentru cei ce nu au o paine sa le dea la cei 11 copii facuti pe banda rulanta?
        - pentru cei ce dorm prin gara de Nord(da i-am vazut si eu) fugiti de prin nu stiu ce comune satui de munca la camp au zis ca e mai bine la cersit paine in gara
        - pentru romi? – astia n-au vazut in viata lor cum arata o carte de munca.

        - batranii aruncati in strada? – pai daca la familia lor nu lea pasat…mie de ce mi-ar pasa!?

        PS: Vrei ceva cinic? Aninteste-ti de epoca de aur, cum traia toata Romania.

        Nu-s critic, ci incerc sa-mi traiesc viata cum pot mai bine. Daca pot ajut…dar pe cel ce merita!

        Problema existentiala a romanilor este cea in care TOTI ne plangem de mila dar nimeni nu ridica un deget pentru a face ceva.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Cabral Ibacka

        publicat @14:28 26 January 2010

        Man, pe scurt:
        - daca tu te vezi vaca de muls… tu stii mai bine. Eu nu-s, sau cel putin incerc sa fiu cat mai putin.;
        - campanii nu organizez, eu strang bani;
        - tu ajuti pe cine consideri tu ca merita; foarte bine. Dar asta nu inseamna decat ca e o parere personala, nimic mai mult;
        - de aia cu plansul de mila ma luam si eu in povestea cu rahat turcesc.

        VN:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • oana

        publicat @15:30 26 January 2010

        @Law… asadar sa-i dam dracu pe oamenii care nu stiu ca exista prezervativ sau alte metode de contraceptie pentru ca educatia sexuala se face in liceele din zonele bune ale bucurestiului, sa-i lasam sa moara de frig pe cei carora intr-adevar nu le place munca pe care o faceau, dar poate le place altceva, sa-i lasam sa moara de foame pe romi, doar pentru ca noi am decis ca toti sunt la fel, iar pe batrani… daca copiii lor au fost niste nenorociti, pot sa fiu si eu! ce mama dracu’!

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Aliceea

        publicat @15:33 26 January 2010

        Oauuu…vorba lui Aliceea?…pai eu nu am spus nimic de genu!!!Am spus doar ca ar putea Cabral sa initieze ceva si noi sa ajutam…nimic mai mult.@ Law nu imi pune vorbe in gura ca in nici un caz nu ma consider vaca de muls sau ceva de genu.Multumesc pentru intelegere!

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Law

        publicat @17:23 26 January 2010

        @Aliceea vorba ta doar despre campanie.. ca doar despre asta ai vorbit. :)

        Restul imi apartin.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

    • Gia de la Cluj

      publicat @12:57 26 January 2010

      Nu vreau sa te supar dar procentul nostru nu este atat de mic cum te minti tu singur. Am avut ocazia sa calatoresc destul de mult si am intrat in contact cu oamenii simpli. Chiar si la tara, unde crezi ca fiecare are curtea lui, cu o gainuta sau gradina, sunt oameni atat de saraci incat nu au, intr-adevar, dupa ce bea apa. Iar Haiti-ul nostru e format si din oameni care stau cate 5 intr-o camaruta de pamant fara sa aiba nici o alta vina decat ca s-au nascut saraci sau cineva le-a furat mai mult sau mai putin legal, ce au agonisit o viata intreaga. Prea putini si-au facut-o cu mana lor… si prea multi sunt vinovati doar de a crede ca nu exista monstri cu chip de om.
      Nu mai vorbi fara sa incerci sa afli toate datele ecuatiei.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • Law

        publicat @13:55 26 January 2010

        @Gia: din statisticile tale 10% adica 2.000.000 de romani ti se par putini. Mie mi se par multi dar putini :) in comparatie cu Haiti.

        Ce-i de la tara, sunt multumiti cu ceea ce au. Si traiesc fericiti in saracia lor. N-ai sa auzi ca se vaicaresc, ca sunt sinistrati, vai de mama lor, etc.

        Si eu am rude la sate(la tara) cum zici tu. In gandul meu, vai ce saraci sunt in comparatie cu mine. Dar, in gandul lor ei sunt fericiti, si au tot ce le trebuie. Nu pun pret pe haine, internet, masini, teatru, mall-uri…dar asta NU inseamna ca sunt amarati.

        PS: daca in Romania ar fi mai mult de 2 milioane de amarati, zilnic ai vedea pe strazile noastre numai camioane de la UE si UNESCO.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • d3nisa

        publicat @14:48 26 January 2010

        parerea mea, este ca daca vrei si simti ca ai putea aduce un zambet pe buzele unui om, fie el din Haiti-ul nostru sau al lor, (fara sa stai pe ganduri ca de ce nu lucreaza si intinde mana, prin ce a trecut, cui da banii pe urma, etc.) FA CEVA, doneaza-i 2 euro, da-i o paine, un ursulet de plus unui copil, ce poti, nu-ti cere nimeni haina de pe tine.
        Pentru mine, la asta se limiteaza toata discutia.
        O zi usoara umanilor. :)

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • David

        publicat @15:43 26 January 2010

        Law scuza-ma ca te jignesc , dar esti un bou. Din cauza unor oameni ca tine o duce romania atat de bine. Nu vreau sa ma gandesc ce educatie o sa primeasca copii tai.
        Dupa creierul tau uscat, in romania , anul acesta ar trebuie sa fie cam 4-5 milioane de boschetari din cauza crizei. Ce sa facem? sa ii scuipam si sa le dam cate un sut in fund? Daca parintii tai sunt bugetari te-ai cam scos , o sa fii nevoit sa le dai cate un branci pe scari , cretinule !

        de ce sunt atat de acid in vorbe?? Pentru ca muncesc cu oameni de genul asta in fiecare zi si crestem intr-un mediu parazitat de prosti cu idei preconcepute

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • David

        publicat @15:52 26 January 2010

        Sper sa te arunce si copii tai in strada peste cativa ani… Doar asta invata de la tine , nu?

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • white rose

        publicat @16:41 26 January 2010

        David..bun raspuns..!!nu vreau sa fiu rea..dar si-a meritat-o..!

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Law

        publicat @17:40 26 January 2010

        @David: sau “flayer bartender”(inseamna cumva zburator prin baruri?. Buna ocupatie.) Inghite un pahar…de apa, calmeazate si sa vorbim civilizat.

        La tine in bar nu cred ca vin “oameni de genul asta!”. Iar daca tu stai si asculti toti betivii la o barfa asta nu inseamna ca trebuie sa-i crezi.

        Ai mei nu-s bugetari…din pacate. Sunt someri amandoi! asta nu inseamna ca-s nevoiasi, nu? Deci nu trebuie sa le plangi tu de mila.

        Frustrarile tale adunate in spatele tejghelei n-ar trebui sa le versi pe persoane necunoscute(tie). Asta e un alt atribut al nostru al romanilor, jigniri, noroi aruncat in fata oricui ni se pare ca ar avea o alta opinie.

        PS: Dupa cum vezi eu m-am documentat ci cine vorbesc. Dupa cum ai scris chiar tu de blogul tau: “cel mai tare blogger de care nu ai auzit”. Apropo, daca ai blog nu esti neaparat mai inteligent.

        No offence.

        Si acum trecand peste introducere:

        “Dupa creierul tau uscat, in romania , anul acesta ar trebuie sa fie cam 4-5 milioane de boschetari din cauza crizei.” – Ce? unde? Cum? ai ajuns la concluzia asta?
        Eu n-am zis.

        Tie ti se pare normal ca intr-o tara sa fie 60% dintre salariati bugetari?!? Unde mai exista asa ceva?

        Cat despre copii mei nici o grija ca are cine sa-i educe. Nadejdea ai grija tu sa nu-i duci unde lucrezi.

        PS: Eu pun umarul la donatii in Haiti, cateodata si in RO. Muncesc si cresc in societatea asta, in care ar trebui o delimitare clara intre cei ce vor si nu pot si cei ce pot si nu vor.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • David

        publicat @19:14 26 January 2010

        Law daca ai incercat sa faci o gluma , nu ti-a reusit.

        Ca sa ma laud putin … in 3 ani de flairbaterding am luat 30 de premii atat in romania cat si in tari precum italia , spania , grecia , turcia… Pe tara sunt al 3-lea , in fata mea sunt 2 oameni de la care am invatat toate astea. Am aparut in reviste ca esquire , in emisiune lui lili sandu si la maruta cateva minute.
        Daca te uitai pe net pana acum la altceva inafara de filme porno si dadeai un search cu “flair bartender” vedeai cu ce ma ocup.

        Dupa cum vezi , nu sunt paduche de canapea si nu scriu pe blog la mine despre nadragi de iarna sau femeia ideala.

        Unde intalnesc oameni ca tine? oriunde! Cand stau la coada sa platesc o factura , cand sunt in metrou , cand fac o plimbare prin parc si aud cretini injurand de fata cu mamele lor…etc.
        In tara asta ca sa ajungi ceva trebuie sa induri de la flegme intre ochi la suturi in fund de la oameni de genul tau.

        Daca vrei dovezi legate de cariera mea , iti dau , dar in privat pentru ca e de prost gust sa fac valuri pe blogul lui cabral despre mine.

        Cel mai tare blogger de care n-ai auzit e preluat dintr`o melodie si spre dezamagirea ta nu e manea.

        @imi cer scuze lui cabral si celorlalti oameni pentru romanul meu .

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Law

        publicat @19:42 26 January 2010

        @David:

        Hai sa incheiem discutia pentru ca inteligenta ta de “aruncator de sticle” nu te indeamna decat la jigniri.

        Ai fost atins in orgoliu cumva de comentariul meu abstract? De ai simtit aceasta dorinta puerila de a te apara in fata mea si a celorlalti fluturandu-mi nu stiu ce campionate de aruncat pahare? Putin imi pasa…cel putin mie, si nu ti-am cerut o justificare a comportamentului tau de adolescent rebel si infantil.

        Daca ai invata sa invarti vorbele asa cum faci cu sticlele ar fi lucru mare, dar de, contemplat in limitarea ta..armele cele mai facile sunt DIN NOU…jignirile si atacul la persoana(a mea), fara macar sa-ti cobori intelectul la nivelul meu pentru a sti cu cine vorbesti.

        Vorbesti de “flegme aruncate” dar scuipi cuvinte jignitoare ca un birjar din Pantelimon(sat).

        Cataloghezi manelisti toti oamenii pe care ii intalnesti sau doar asa pe mine, ca ti s-a parut? Vorba unora pe care te lauzi ca-i asculti: “N-ai fost la g…. mea sa sti ce am facut!”

        By the way: Fiecare om are dreptul la opinie. Ca e buna ca e rea, asta e altceva, dar niciodata nu arunca cu piatra…”decat daca te sti fara pacat”.

        PS: “flayer bartender” – cunosc ce inseamna era o sicanare, dar observarea substratului e ceva mai complicat.

        Nu ataca alte persoane, nici familii, nu jigni, pentru ca astfel n-ai sa reusesti niciodata sa te ridici “din mocirla”.

        @to all: sry pentru devierea de la subiect. Eu mi-am expus parerea, ca se gasesc “flegmatici” – care sa atace persoane, sunt nevoit sa raspund. Altfel ar insemna ca sunt de acord cu ce zic despre mine.

        PS: Sper ca sti sa extragi ceea ce conteaza din cele scrise mai sus, si sa observi ca in toate raspunsurile mele nu ti-am adus cuvinte jignitoare tie sau familiei tale.

        Ca urmare doresc RESPECT, si SCUZE pentru jignirile aduse de tine persoanei mele.

        Mersi anticipat.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • David

        publicat @20:05 26 January 2010

        Ti-a luat 40 de minute sa scrii 2 cuvinte din dex , 3 cautate pe google si 5 din wikipedia.
        Inteligenta mea de aruncator de sticle a facut sa ma ocoleasca de oameni ca tine cu vocabular pretentios si inteligenti intre 4 pereti.
        Cand incepi sa iesi din casa ai sa te izbesti de realitate si sigur te plafonezi muncind la un blog ca sa ai de pe ce trai.
        Te dai intelectual dupa o tastatura dar cand iesi in ” real life ” ti se usuca garoafele.
        Vezi tu …. am abilitatea sa vorbesc si cu un intelectual(real) si cu un om din coltu’ strazii chiar daca invart sticle.
        E plina tara de intelectuali ca tine

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Gia de la Cluj

        publicat @20:40 26 January 2010

        Hai sa nu intram in detalii gen “ce-i” care, de fapt, se scrie legat in contextul afisat de tine. Si eu nu am propus nici o statistica, am spus doar un adevar. Nu m-am referit nici macar o clipa la oamenii simpli de la tara. Sunt o taranca de genul acela [da, sic! o recunosc, nu mi-e rusine] si am crescut frumos, cu mancare pe masa. Dar inca o data mi-ai demonstrat ca nu stii despre ce iti expui opinia. Sunt foarte multi de la sat care sunt saraci nu doar pt ca nu stiu ce e aia Mall, ci pentru ca PUR SI SIMPLU NU AU CE MANCA !! Nu tigani, nu hoti, nu nebuni. Tarani saraci, care nu merg la cersit, dar traiesc din mila vecinilor. Merg si muncesc cu ziua, dar pe masa pun carne de sarbatori eventual.
        Nu stiu in ce lume traiesti tu, dar intr-a mea si celorlati de pe aici, aparent, se vede realitatea cu batran ce mor de foame si frig nevinovati; cu copii abandonati sau scosi la cersit si infometati, batuti; cu oameni someri care plang ca nu le ajung banii. Doar pentru ca ai tai nu vin sa-ti ceara bani, nu inseamna ca se descurca. La fel cum bunica-mea nu a scos un cuvant legat de faptul ca nu avea cu ce sa-si cumpere medicamente pana nu am “prins-o la colt”.
        Deschide bine ochii, in jurul tau oamenii plang. Dar tu vezi doar ce vrei!
        Si inca ceva: inainte sa te apuci sa gasesti alte argumente invalide, te anunt ca am ani seriosi in fata ta [da, stiu si altii sa acceseze un link] si pot sa pun pariu oricand [si sa castig detasat] ca am vazut mai multa suferinta si mizerie decat ai putea tu sa-ti imaginezi in 3 vieti. Doar pentru ca stai acasa, comfortabil, in fotoliu si donezi 2 euro nu inseamna ca-ti pasa ! Iesi afara, baga-te in actiuni caritabile, fa voluntariat cu copii, saraci, batrani si abia apoi vino si spune [daca mai poti] ca ce se intampla ne-am facut-o cu mana noastra !
        QED!

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • law

        publicat @21:08 26 January 2010

        @Gia: Hai sa nu intram in detalii gen dar intr-a mea si Acelorlati de pe aici, aparent, se vede realitatea cu batranI ce mor… Am zis mai devreme sa nu arunci cu piatra decat daca te sti fara pacat. :)

        Nu trebuie sa te aprinzi asa. Oricine stie ca Romania nu e Elvetia, ca avem nevoiasi, saraci. Nimeni nu a sustinut altceva.

        Orice dezbatere ajunge concurs de popularitate? Eu stiu mai multe, eu am vazut mai multe, eu sunt mai destept…etc.
        Asa, si? Frati romani, poti sa porti o discutie si fara sa consideri orice propozitie sau cuvant atac la persoana, si sa te simti dator sa te aperi. Nimeni nu judeca pe nimeni, doar discutam. Pro si contra, nu? Sau e obligatoriu sa-i dam crezare toti lui Cabral(no offence) ca e blogul lui.

        As fi indolent sa sustin ca eu le-am vazut pe toate, sau ca eu stiu ce-l mai bine(de 3 ori) mai mult ce e aia suferinta.

        Eu, pot sa vorbesc decat de ale mele crezuri. Mi s-a stins soacra in brate la 40 de ani, in asteptare pe lista de transplant la Fundeni. De ce? Pentru ca n-am avut 50.000 E sa dau spaga doctorului. A cui a fost vina? A sistemului, m-am resemnat, nu trebuie sa stai cu mana intinsa pentru ca nu o sa primesti nimic. Am credite pe care le platesc si acum dupa 3 ani, pentru tratamentul din spital. Asa si?

        Matusa-mea s-a dus la 35 de ani, tot prin spitale. 2 verisori mi-au murit la varste mici.

        Anu trecut am avut un accident de masina din care abia am scapat.

        Si vi tu sa-mi vorbesti de suferinta. Eu am simtit-o pe pielea mea(inca mai am cicatrici). Dar pentru ca nu o vezi tu in ochii mei asta inseamna ca sunt inuman, nu?

        Fiecare percepe durerea si suferinta in felul lui. Nu exista grad de comparare. Precis in lumea asta exista un copil ce a suferit pentru catelul mort mai mult decat am suferit eu pentru persoanele duse din viata mea. Dar asta nu inseamna ca unu e mai josnic decat altul.

        Fix, te-ai gandit ca daca am blog, n-am viata? Nu ies in oras, in tara, in afara, nu stiu ce inseamna saracia sau suferinta.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • David

        publicat @21:21 26 January 2010

        si nu te iti dai seama de ce ai patit toate astea? dupa ce ai zis pana acum ma mir ca mai traiesti prietene!
        Daca tu ai peste 26-27 de ani si gandesti asa inseamna ca ai fost tinut inchis pana la varsta asta.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • law

        publicat @21:30 26 January 2010

        @David: as I told: Nu cer mila nu cer compasiune nimanui.

        Nu ma ghidez in viata dupa sloganul: “asa a vrut D-zeu”.

        Toate se intampla cu un rost? Nu. Dar toate necazurile te fac mai dur, mai altruist, mai tare.

        Nu-s credincios, si nici nu o sa fiu. Asa ca sa nu intram si in polemici religioase.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Gia de la Cluj

        publicat @12:44 27 January 2010

        1) E o diferenta intre a nenoroci gramatica limbii romane si a manca, din graba, litere :) . Dar presupun ca in aparare, orice motiv este un pai, nu ?
        2) Nu am insinuat nici macar o clipa ca nu iesi din casa, pentru ca ai un blog. Citeste inca o data raspunsul meu si vei descoperi ca am utilizat informatia in a puncta faptul ca am o anumita varsta. Daca te-ai simtit atacat in acel mod, sincer, e propria ta problema si perceptie. Ai motivele tale, probabil :)
        3) Suferinta nu tine doar de necazurile familiei. Sa vii sa-mi vorbesti de ele in momentul in care ai ajuns cu cateva minute prea tarziu ca sa-ti mai vezi tatal in viata si sa-i multumesti ca te-a facut om, ok ? :) [zambetul acesta n-a avut nimic vesel in el]. Chiar nu conteaza ca doctorii aproape iti ucid sora. Chiar nu conteaza ca dupa 2 ani nu stii inca de ce ti-a murit tatal. Sunt fapte ale vietii… Ce conteaza sunt cei care, in jurul tau, se zbat zi de zi pentru inca o gura de aer. Cei carora tu le transmiti ca si-au facut-o cu mana lor.
        3) Nu esti singurul care isi intretine familia. Nu esti singurul care plateste impozite. Stim si altii cum se traieste in strainatate, am avut si altii posibilitatea de a deveni cineva dincolo si am refuzat-o. Dar cu siguranta, astea nu conteaza deloc cand vine vorba de “Marele Bine” [ca sa intru usor in filosofie]. Raspunsurile tale nu fac decat sa ocoleasca adevarata problema: ai dat-o cu bata in balta in stil mare. Demonstrezi continuu ca mergi pe principiul:” Las sa-mi fie mie bine si o sa donez cate 3 euro pentru o mare, mediatizata cauza ca sa arat ce suflet am”. Nu merge asa.
        Am mai spus-o si o repet: trebuie sa deschizi ochii. Aparent, refuzi sa faci asta. Asa ca… sincer, nu are sens sa imi mai irosesc timpul. Continua sa fii asa cum esti: inca unul care injura Romania si crede ca o salveaza fara sa vada ca are o mare contributie la decaderea ei prin mentalitatea de cerc inchis.

        P.S. Un mic sfat: cand iti expui o opinie si vezi ca restul lumii este impotriva ei, e cazul sa te gandesti ca POATE nu ai dreptate si e mai elegant sa spui “Scuze, greseala mea…” sau sa te opresti, pur si simplu, in loc sa tot incerci sa deviezi atentia de la subiect, cu tot felul de motive puerile…

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  10. tapet

    publicat @12:25 26 January 2010

    Cu un sms toti putem sa contribuim pentru ca nu simti cei 2 euro.Daca dau macar 3 milioane de abonati cate un sms eu spun ca o sa ajutam cat de cat regiunea afectata de seism.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  11. maniak

    publicat @12:51 26 January 2010

    Pacat ca pentru ai nostrii nu face Mutu campanii umanitare .

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  12. morena

    publicat @12:57 26 January 2010

    Mama ce coarda sensibila ai atins.
    Aproape ca nu ma mai pot uita la nicio imagine din Haiti. Mi-e atat de mila de oamenii aia, ca nu ma mai pot uita.
    Si nu mai zic de amaratii nostri. De batranii fara adapost, in special. Noroc ca s-au deschis acele centre unde pot manca ceva cald si se pot incalzi. I-am vazut si pe amaratii aia de prin spitale cu degetele de la maini si/sau de la picioare amputate din cauza degeraturilor.
    Si asta imi trezeste alte amintiri triste. Si nu-mi place.
    sper ca va fi mai bine. Pentru toti!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  13. Ruxandra

    publicat @13:09 26 January 2010

    Salut Cabral!

    E prima data cand comentez aici pe blogul tau, desi citesc cu sufletul la gura ficare postare a ta.
    Era la stiri saptamana trecuta sau weekendul asta stirea aceasta despre sinistratii parca din Haiti.
    Mi s-a parut senzational faptul ca foarte multe vedete din afara cantau pentru a le oferi acelor oameni un sprijin.Dar m-a cutremurat de-a dreptul faptul ca in Romania nu multe vedete au oferit un sprijin umanitar sinistratilor din tara.
    Mare pacat!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  14. Aliceea

    publicat @13:26 26 January 2010

    Sunt de parere ca asa cum au putut face un teledon pentru Haiti, ar fi putut face si pentru cei despre care vorbesti tu…si cred ca lumea ar fi ajutat. Cum am donat 4 euro prin sms pt Haiti asa as fi donat si pt Romania….asa ca…fa si tu valuri pentru organizarea altui teledon, ai mai multa putere ca noi…cred:P.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  15. http://andreiphx.wordpress.com/

    publicat @14:26 26 January 2010

    Cabrale, nu trebuie sa faci un teledon , daca vrei sa faci ceva pentru ei deschide un cont si da-l pe blog.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @14:31 26 January 2010

      Man, problema ar fi ca atunci as fi responsabil de banii aia.
      SI fara o orgasnizare serioasa ajungi sa cheltui banii aia aiurea, si exact asta incerc sa evit.
      De-aia am incredere in Ovidiu Rom, caci stiu cu ce zgarcenie cheltuie oamenii aia banii, cum se organizeaza si cum se implica in toate.

      VN:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  16. David

    publicat @14:33 26 January 2010

    ai dat cu bata in moalele capului.
    Purul adevar…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  17. Ielena

    publicat @14:45 26 January 2010

    am ajutat si Haiti si pe ai nostri
    am dat bani, haine, cum am putut, cat am putut sau diverse sms-uri, am cumparat bratari, etc.
    is o sarantoaca dar chiar am facut ceva
    am sufletul impacat, n-au fost sume mari ca nu-mi permit
    asa cum stiu sa beau o bere, asa ma duc si la teatru, asa ma descotorisesc si de 50 ron

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Andra

      publicat @15:40 26 January 2010

      Respect,asa ca de la sarantoaca la sarantoaca :) )
      P.S. o sa-ti dai seama intr-o zi ca de fapt esti foarte bogata si ca ai o bogatie pe care nu ti-o poate fura nimeni.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • Ielena

        publicat @18:03 26 January 2010

        la batranete am ‘amintiri’
        si ma hranesc cu ele, in loc sa vorbesc de pensie,bani, medicamente
        cu bogatia m-am captusit din educatie si parinti bugetari
        toti au si avem probleme asa ca la treaba!

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Andra

        publicat @00:42 27 January 2010

        Bogatia ta cea mai mare e sufletul tau,draga mea.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Ielena

        publicat @14:48 27 January 2010

        am un suflet incapator…

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  18. cristina ferrari

    publicat @14:47 26 January 2010

    Este foarte adevarat ce spui si cu durere in suflet ma intreb “ce o sa ne aduca ziua de maine?”.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • David

      publicat @16:11 26 January 2010

      speraam ca un ferrari:))

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  19. julian

    publicat @15:23 26 January 2010

    Cât a evoluat televiziunea cu documentarele astea dom’le…
    Păcat că tehnologia din anii ’90 nu a putut să redea situaţia din Pancevo şi Priştina la acea vreme.
    În Haiti a fost cutremur. La sârbi au fost doar bombe.

    Nu mai ajut pe nimeni cu nimic!!!

    Cerşetorii nici nu intră în ecuaţie, mi-e mai aproape familia, cunoscuţii, vecinii… care trăiesc de pe o zi pe alta.

    Deja suntem prea mulţi care avem nevoie de milă!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  20. oana

    publicat @15:33 26 January 2010

    zilele astea am vazut o gramada de oameni ai strazii pe la televizor cum primaria le face marele bine de a-i duce la adapost ca sa nu moara de frig!

    in prostia mea, ma intreb ce faca primaria dupa ce trece frigul? cum ii ajuta pe oamenii astia, in afara de mirificul centru de adapost pentru oamenii strazii?

    ce facem noi, ca in stat nu imi mai pun speranta, ca sa prevenim, nu sa combatem toata treaba asta cu homeless-ii?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  21. Andra

    publicat @15:38 26 January 2010

    “- batranii aruncati in strada? – pai daca la familia lor nu lea pasat…mie de ce mi-ar pasa!?”
    ar trebui sa-ti pese ptr ca esti om?!, zic eu.Nu sunt maica Tereza in nici un caz si nici perfecta nu sunt insa exista momente in viata care ma misca si imi aduc lacrimi in ochi,momente in care nu stau sa judec de ce si cum a ajuns x si y in situatia respectiva (pt ca nu sunt Dzeu) si reactionez instinctiv, ajut cu ce pot si cat pot ,asta nu inseamna ca incurajez cersetoria insa o farfurie calda de mancare sau o vorba buna ,un manunchi de banane,pot sa dau.
    Si mai este un aspect la care chiar m-am gandit indelung aseara,fiecare are necazul lui,noi ca popor avem necazul nostru,chiar daca realizam ca altii le au mai mari ne dam seama ca ale noastre ne dor mai rau,suna egoist ,stiu,insa asta este realitatea.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  22. Nextlevel

    publicat @15:49 26 January 2010

    Deocamdata asta e protectia sociala pe care o poate oferi statul roman. O gramada de bani se dun in “nu stiu ce” agentii, directii, servicii etc, si nu se vade nici un rezultat.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  23. David

    publicat @15:50 26 January 2010

    Mie mi se rupe inima cand vad o babuta si un mosnegut la -24 de grade cu niste flori amarate culese de nu stiu unde incercand sa le vanda pentru o paine. Nu vor sa cerseasca , incearca sa iti dea ceva in schimb , macar o atentie si vezi in ochii lor multumirea si recunostiinta lor.
    Tot timpul incerc sa le dau bani fara sa le iau florile dar nu ma lasa si spun ca se supara pe mine. Deja ne cunoastem , pot sa spun ca suntem prieteni de cativa ani.
    Nea Ion si Doamna Cristina…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • corinan

      publicat @21:38 26 January 2010

      Flori la -24 de grade ?????????
      Poate doar in mintea ta, Mjöllnir !

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • David

        publicat @21:45 26 January 2010

        poate le creste undeva in casa , le uda … un fel de sera?? ti-am zis ca nu stiu de unde sunt. cand am zis flori nu ma refeream la garoafe , trandafiri… intelegi dom’le?

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  24. white rose

    publicat @16:49 26 January 2010

    mi se rupe inima de toti..am trimis sms pt cei din Haiti si am ajutat si pe ai nostri..pot sa renunt la cola o saptamana..o luna..un an.. si sa le dau celor care au nevoie banii aia..pot sa beau si apa..pot sa mananc mai putin sa impart cu cei ce nu au o bucatica de paine..

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  25. virgil

    publicat @17:12 26 January 2010

    bai, cand va aud cu fraze de genu: de ce sa ma gandesc la cei din Haiti cand noi o ducem mai rau imi vine sa ma inchid in casa si sa nu mai ies prin lumea asta plina cu prosti.pai acu 30 de ani ati sfeclit-o cu cutremurul, bucurestenilor draga! si s-ar putea s-o mai sfecliti…asa ca puneti mana si donati 2 euro si lasati besinile si compasiunea pentru semeni…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @19:54 26 January 2010

      Te rog, mai chill cu limbajul…

      VN:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

    • Gia de la Cluj

      publicat @20:44 26 January 2010

      Cred ca alta era ideea ce incerca sa o puncteze Cabral !

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  26. Catalin Stanoiu

    publicat @18:53 26 January 2010

    Eu sincer sa fiu am o alta versiune vis-a-vis de ce s-a intamplat in Haiti, am scris si la mine pe site. Pacat de cei nevinovati!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @19:53 26 January 2010

      Te rog, mai incet cu invitatiile tip fb…

      VN:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  27. gigi

    publicat @19:08 26 January 2010

    D-aia te dai tu cu schiurile…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @19:53 26 January 2010

      La ce te-o ajuta sa te bagi in seama…

      VN:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • gigi

        publicat @00:41 27 January 2010

        Decat sa ne facem griji ca nu ne place chiar toata lumea , am incerca sa ne mai domolim nitel ca sa nu o luam razna . In speta, astia ,vedetii..

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  28. law

    publicat @20:01 26 January 2010

    Referitor la Haiti-enii autohtoni – ca m-am luat cu altele :) .

    Daca stau sa analizez mai bine, eu deoarece muncesc, i-am ajutat pe absolut toti romanii nevoiasi, prin taxele pe care mi le ia statul si prin programele de ajutor social.

    Nu-s multumit ca aceste programe ia bani de la mine si ii da celor ce nu pot sa se intretina la bloc in Capitala. Da eu stau in chirie…n-au cum sa ma ajute.

    Tocmai din motivul asta ajut putini romani, dar din restul de bani ce-mi ramane dupa ce statul imi ia taxe, mai ajut si prin alte parti gen Haiti.

    Stiu ca multi zic ca vai…sunt un om fara suflet bla bla, etc…sunt realista si pragmatic. Nu cer mila, nu dau mila. Nu ma vaicaresc ca doar nevasta-mea ma aude…si oricum o doare capul. :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • David

      publicat @20:27 26 January 2010

      hotaraste-te , ori realista ori pragmatic!?

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

    • Gia de la Cluj

      publicat @20:47 26 January 2010

      Si batranii ce stau acum in canale sau primesc 2 milioane pensie au “ajutat” la alocatia ta cand munceau. Nu-ti face iluzii, taxele tale nu merg la salvarea lor.
      Asa as putea dormi si eu linistita ca la cat ia statul dupa salariul meu ar putea hrani bine cativa copii, in fiecare luna. Nu esti “realista”, nici pragamatic…ai doar ochii inchisi pentru ca asa ti-e mai comod.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • law

        publicat @21:11 26 January 2010

        Comod?
        Comod e sa stai in fotoliu sau in pat. Dar sa traiesti in Romania este orice numai comod nu.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • David

        publicat @21:29 26 January 2010

        de ce nu te muti in congo? sau … irak? hmm…mai bine e in haiti , nu?

        ce minte ai … doamneeee

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • law

        publicat @21:34 26 January 2010

        Pentru ca am trait si in strainatate. Si da se traieste mai bine.

        Poti sa zici ca am fost putin masochist ca n-am ramas. Dar eu cred cu tarie ca lucrurile se pot schimba si in Romania, si nu pleaca de la guvernanti ci de la noi ca indivizi. Daca toti ce au posibilitatea pleaca…crezi ca Romania si-ar mai reveni?

        Iar mintea, nu ne-o da nimeni. Si e foarte vasta si intortocheata.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Channah

        publicat @02:09 27 January 2010

        Hallo? The idea cand te intorci in tara e sa pui umarul la schimbare. Tu ce schimbari ai facut in Ro de cand te-ai intors, draga domn? In afara de a te casatori si a aduce pe lume un copil pentru care imi e sincer frica de ce va tbui sa indure..

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Law

        publicat @09:53 27 January 2010

        @Channah: Copil n-am adus inca. Am tot amanat tocmai din cauza vremurilor.

        -Am grija de ai mei parinti care intre timp au ajuns someri.
        -M-am casatorit, mi-am luat casa, masina si atat eu cat si sotia ne-am facut o cariera destul de ok, plecand de jos.
        - Cu ce am contribuit? Cu simplul fapt ca traiesc si muncesc in Romania. Cu faptul ca taxele si impozitele mi le platesc la timp si catre statul Roman nu catre alte tari.

        Pe scurt mi-am facut o viata acceptabila aici.

        Eu si noi toti, am trebuit sa induram multe in copilarie, dar asta nu inseamna ca nu ne-am dezvoltat. Asa o sa se intample si cu copii nostri.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • lollo

        publicat @10:06 27 January 2010

        eu sunt asa, putin, de acord…de ce nu se face ceva pentru romanii care sufera? inteleg sa donez bani cand e o situatie speciala, dar in rest?! nu platesc taxe?! si inca in fiecare luna…de ce nu face guvernul ceva in legatura cu ei?
        ma intreb(asa, retoric, ca de imaginat pot sa imi imaginez) ce se face cu banii din taxe?!…

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • David

        publicat @15:52 27 January 2010

        law parerea mea este ca esti un pusti de 14-15 ani cu creierul inghetat (nu de la frig) care vinde gogosi pentru a intra in polemica cu toata lumea.
        Un om intreg la minte si maturizat nu gandeste cum o faci tu.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  29. andrei s

    publicat @20:03 26 January 2010

    Da… La fel cum au pus şi alţi bloggeri de succes problema. Felicitări pentru atitudine! :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  30. 1acolo

    publicat @20:56 26 January 2010

    e jale …

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

Lasa un comentariu