Campanie de marketing pentru lupta impotriva cancerului
publicat @ 04 December 2009 in categoria > despre altii...
Taguri: fa ceva!, OAMENI, oameni buni, OAMENI MISTO, spitale, WORLD
Cum s-ar face de catre o agentie de la noi?
- Luam cativa oameni imbracati prost, ii mai smotocim putin ca sa arate si mai jalnic, punem o muzica “intunecata” in fundal, adaugam un voice-over care nareaza despre starea spitalelor si alte cateva informatii cutremuratoare, punem si niste text, verbe puternice care sa impresioneze si… gata!
- Ne atingem scopul? Oamenii se vor interesa, vor dori sa ajute?
- Mai, nu stiu, dar daca iese bine la imagine poate castigam un premiu la concursul de campanii sociale…
Cum se mai face pe la altii? Varianta vesela:
Video via.
Ce zici?
Maria Magdalena
publicat @19:03 04 December 2009
mi-a placut articolul asta. noi romanii, stam foarte prost cu optimismul…noi suntem din aia care stam in casa in blocurile gri comuniste si ne uitam la tv toata ziua.
orice e nou criticam si spunem nu prima oara.
si eu fac parte din acest segment, dar incerc sa ma autoeduc si sa ma uit continuu spre vest.
Tiberiu Ivanoschi
publicat @19:13 04 December 2009
sinistru
Tiberiu Ivanoschi
publicat @19:21 04 December 2009
ar fi misto de facut o parodie cu groparii care danseaza cu lopetile, popii cu bocitoarele =)) . mai sinistru, stiu.
Andra
publicat @19:55 04 December 2009
Din punctul de vedere al marketingului, clipul si-a atins scopul pentru ca atrage atentia si e usor de retinut ideea; pe de alta parte, nu stiu cam cum ar reactiona persoanele care au deja cancer la san…
white rose
publicat @20:00 04 December 2009
nu stiu umanule cum ar fi mai bine..aici chiar nu pot comenta..am vazut ce inseamna aceasta boala..cum este sa urli de durere care nu inceteaza nici cu cel mai puternic calmant..as fi vrut sa nu fi existat aceasta boala..sa nu avem la ce sa facem campanii..
MooNy
publicat @20:06 04 December 2009
Intr-adevar, reclama e jos palaria! Insa si la noi am avzut o umbra de zambet in reclama cu tipa care se plimba pe strada zambind si bucurandu-se de fiecare pas si cand ajunge in casa isi da peruca jos ideea clipului fiind: “cancerul nu te poate opri sa te bucuri de viata”.
(Hints: rochie rosie, la un moment dat ia un pui de catel in brate apoi se preface ca lesina in bratele unui tip)
evergreen
publicat @20:27 04 December 2009
stii care e diferenta intre noi si ei?
la noi daca ai aflat ca ai cancer dai fuga si-ti iei locul de veci si la revedere! cancerul egal moarte
la ei lupti si ti se ofera speranta vindecarii sau macar un tratament uman si decent
poate de aia isi permit sa faca campanii de gen care sunt binevenite. pentru ca la ei oamenii nu mor (nu majoritatea).
Andreea
publicat @20:36 04 December 2009
iti dau dreptate! la noi multi bolnavi de cancer devin victimele “minunatului” nostru sistem de sanatate…
Ana-Maria
publicat @22:39 05 December 2009
Exact! La ei mai exista un strop de optimism, la noi, daca ai cancer, esti condamnat la moarte! De aici si abordarea diferita.
Pinguina
publicat @20:36 04 December 2009
In fiecare zi mai mori un pic. Si nu poti face nimic oricati bani ai avea. Cam asa e. Si pe langa propria durere fizica si cea mentala despre timpul ramas sa mai poti face cate ceva, vine x cu diploma de marketing/pr/bla-bla si face clipul cu clopete si decor tuciriu si cat de trista este viata pentru cei ca tine. Inchizi probabil ochii, inspiri adanc si apoi schimbi canalul spreand sa gasesti ceva vesel. Personalul de la spital nu are timp sa iti cante si e rece datorita sistemului, dar poate ca daca ar vedea in pauza de film o echipa vesela cu manusi roz, maine, cand te va vedea in salon va zambi scuturand din maini, iar tu odata cu el, fredonand.
Zambetul si veselia este cel mai ieftin cadou pe care il putem face la orice ora, oriunde, oricui!
ap3x
publicat @20:56 04 December 2009
Pe mine ma enerveaza genul de tele-ton cu donatie la telefon sau prin sms. E drept, cauzele sunt nobile si oamenii cu probleme dureroase, dar prea mult exces de campanii de genul, cad in banalizare si derizoriu.
Suna a cersetorie. Pe mine m-ar sensibiliza mai mult sa stiu ca primesc si eu ceva atunci cand donez 2, 3, 5, 10 Euro. Daca as primi un lucru simbolic (o fundita, o bratara de guma, o manusa de plastic roz) cred ca ar fi mult mai tentant sa donez, stiind ca am o amintire a faptului ca am facut o fapta buna candva.
Sa donez bani si pe urma sa nu primesc nici macar un multumesc pentru asta, ma face sa-mi pun dubii asupra faptului ca gestul meu este apreciat de cel aflat in suferinta.
IMAO
Til
publicat @22:42 04 December 2009
Nu dona. Daca tu simti nevoia ca fapta ta buna sa fie recompensata material, atunci mai bine nu dona. Daca tu simti ca aceste campanii sunt enervante si banale, atunci nu dona. Daca tu ai nevoie sa ti se multumeasca personal fiecare 2 euro pe care ii dai, atunci nu dona. NU DONA! Fa alceva mai util cu banii, ceva care sa-ti aduca satisfactii. Lasa-i pe altii sa doneze. Sunt convinsa ca exista umani care n-au nevoie de aceste confirmari. Trebuie sa existe, caci altfel am pierde orice speranta in rasa umana.
ap3x
publicat @22:56 04 December 2009
De aceea nici nu fac donatii. E plina lumea de naivi si de aceea smecherii si cersetorii care fac apel la patetisme si ating coarda sensibila fac bani. Imi aduc aminte ca un cersetor pe care l-am cunoscut facea intr-un timp 50-100 Euro pe zi.
Am cumparat o data o inimioara de guma ca donatie pentru copii bolnavi. Si pe ea scria “Multumesc”.
A meritat.
Maria Magdalena
publicat @00:36 05 December 2009
dintr-un punct de vedere sunt de acord cu tine.
mi-ar placea sa stiu ca exista cineva care se gandeste si la donatori…de fapt e vorba mai mult de un simbol care sa iti dea senzatia ca apartii unei comunitati, comunitatea oamenilor buni spre exemplu.
si nu este un simbol de fala fata de cei ce se uita la mine ca am facut o fapta buna, ci de o mandrie in fata egoului meu: ca sunt un stare sa fiu un om bun in societatea consumatorista in care traim.
As dona bani in acest caz, si as purta o fundita roz oferita de organizatorii actiunilor de caritate.
Til
publicat @21:48 06 December 2009
Mi-amintesc ce-mi zicea odata un prieten al meu: ca nu exista altruism. Si incercam sa-l contrazic, si fiecare dintre noi aducea argumente. Tot mai des mi se arata ca el avea dreptate.
Maria Magdalena, n-ai cum sa fi un om bun atata vreme cat conditionezi actele de bunatate de foloase, fie ele materiale sau nu. Poti aduna un milion de fundite roz in schimbu.l actelor tale de caritate, poti sa-ti tapetezi casa cu ele, si tot nu vei fi un om bun. Imi pare enorm de rau ca nu ai cum sa intelegi lucrul asta, oricat ti s-ar explica.
aleyna
publicat @21:06 04 December 2009
Vazand comentariile mai sus postate ıti spun ca sunt de acord cu maria Magdalena şi Andreea.Bolnavii,mai ıntai şi mai de toate au nevoie de optimism şi de oamenii din jurul lor care sa-i faca sa se simta bine.Serviciile medicale,desigur,trebuie sa fie perfecte(dar cum sunt ın tara noastra…)
MooNy
publicat @21:45 04 December 2009
Of nu inteleg de atata timp incerc sa postez comentarii pe aici pun pariu ca iar am ajuns in casuta de spam… De ce nu stiu
Superba initiativa
thorski
publicat @21:55 04 December 2009
Ma ingrozeste gandul ca oameni, care pot fi salvati sunt lasati sa moara pentru ca nu au bani sa plateasca o operatie. Intr-o lume democratica si atat de buna, cum se vrea cea din zilele noastre, asa ceva ar trebui sa fie de neconceput.
gaben.ro
publicat @21:59 04 December 2009
Frumoasa ideea. foarte frumoasa. vesela.
dar nu poti sa nu remarci felul in care arata spitalul acela. cred ca ar fi greu de gasit in Ro un asemenea spital.
Ancu
publicat @22:04 04 December 2009
Varianta vesela-i mai buna!Daca se uita un om care are deja cancer la o campanie romaneasca isi ia adio de la orice speranta si, cum am citit mai sus, isi cumpara locu’ de veci.La noi toate campaniile umanitare suna la fel si oricat de impresionat ai fi, oricat ai plange dupa ce te holbezi si nu-ti vine sa crezi ce vezi, la un moment dat (nu dupa prea mult timp)uiti de campania respectiva…din moment ce mai erau 100 similare…
ovidiu
publicat @22:22 04 December 2009
e usor sa vezi partea frumoasa si vesela a lucrurilor, prinvind din exterior. este cea mai necurtatoare si nenorocita bloala care exista, e un subiect foarte sensibil.
din ce am citit mai sus, multa lume isi da cu parerea in necunostinta de cauza. sunt si nu sunt deacord cu afirmatiile cu privire la sistemul romanesc de sanatate. intradevar nu avem tehnologia sofisticata pentru a face operatiile mai usoare si nici spitalele nu arata atat de frumos. in schimb partea cu chimioterapie este aceeasi, toti bolnavii primesc aceleasi citostatice ca si in strainatate. 1000 de vorbe un ban nu fac, este o boala necrutatoare, fiti mai realisti.
Pinguina
publicat @23:19 04 December 2009
Daaa.. Sistemul romanesc! Si nu tehnologia ci oameni de acolo si de prin multe alte departamente din multe alte domenii. Nu indrazneam sa postez ceva pe subiectul asta daca nu as fi cunoscut un om care astazi nici nu mai este printre noi.Un om care nu a avut niciodata o afinitate pentru mine, dar care in ultimile luni s-a bucurat sa ma vada iar cand a fost internat in spital nu am avut curaj sa intru si sa-i aduc o vorba, un zambet si s-a dus cerandu-si iertare pentru ca a fost rece. De asta am zis ca nu costa nimic sa oferi un zambet! Atunci cand iti numeri zilele singur intre operatii cu toate lucrurile de care nu esti mandru orice zambet, orice raza vesela insemana cat inca o zi in plus. A trecut in mai putin de o luna prin x spitale si y operatii. Nimeni nu a vrut sa zica “se duce” fa-i ultimile zile mai frumoase. Iar restul povestii nu am puterea si nici dreptul sa il scriu.
Daca ne rezumam la clip… atunci DA! asa ceva vreau sa vad la tv!
Altfel, fiecare avem cate o mica bagheta cu care putem face mici minuni
Noemi
publicat @22:32 04 December 2009
trebuie aleasa o cale de mijloc, indiferent ce se intampla. omul cat traieste, spera. si daca se prezinta ca in clipul de mai sus, exista riscul sa picam in derizoriu.
nu poti compara marul cu portocala. romanii au alta mentalitate iar un asemenea clip ar fi ultrarastalmacit, plus ca nu si-ar atinge tinta.
s-ar considera ca sunt luati bolnavii la misto.
dar, uitandu-ma la emisiuni unde madam nikita, sexi cutarica si piticul nud s-au simtit ca la ei acasa, nu m-ar mai mira nimic.
ar mai fi inca un subiect ptr brancu,mazgalin voicu, otv si putin ptr cronica.
si dupa atatia ani de comunism, sigurii complet detasati, fara sa fie martorii unor existente subjugate, ar fi generatiile emo.
poate ca la ei ar prinde genul asta de optimism (sunt usor ironica).
fac parte din nefericita specie a celor care nu stiu sa se minta ( uneori automistificarea e salutara )usor sceptici. ce am vazut mai sus, nu cred sub nicio forma ca o sa se vada in viitorul apropiat la noi.
oricat ai slefui un popor, si l-ai invata eticheta, sau mai bine zis sa -i dai un polei pentru ca accidentele de caracter sa fie mai putin stridente, in fond ramanem aceeasi oameni cu o mentalitate inapoiata. e suficienta o imprejurare propice pentru ca tot ce a fost aparent inlaturat cu o bidinea de norme si reguli,sa tasneasca la suprafata cu violenta.
hai sa nu fim ipocriti, stiu sigur ca daca mama sau vreo prietena, sau eu, am avea cancer si eu/ea/oricine ar vedea asa ceva, m-as simti, posibil,putin luata peste picior.
Noemi
publicat @22:34 04 December 2009
*siNgurii
ovidiu
publicat @22:37 04 December 2009
ai atata dreptate, mai bine ca tine, nu cred ca nimeni nu ar putea sa o spuna.
Noemi
publicat @22:39 04 December 2009
e doar o parere, ovidiu.
oricum, multumesc frumos.
Noemi
publicat @22:46 04 December 2009
‘ nu cred ca nimeni’
cred ca te-ai grabit…
ovidiu
publicat @22:50 04 December 2009
uh, da .ai inteles ce vreau sa zic. imi cer scuze.
Channah
publicat @01:11 05 December 2009
Eu nu m-as simti luata peste picior. Pentru ca bolnavii de cancer, sau de boli “incurabile” pentru moment au ceva ce noua ne lipseste cu desavarsire…. sunt constienti ca nu le mai ramane mult timp, si se bucura de fiecare clipa petrecuta cu cei dragi, sau cu lume necunoscuta, dar care are acelasi tel ca si ei: sa fie fericiti in toate zilele care le-au ramas
Noemi
publicat @05:53 05 December 2009
nu te contrazic, ma repet, e doar o parere
Noemi
publicat @22:37 04 December 2009
inca ceva: astept comentarii de la DeMaio
dan
publicat @22:40 04 December 2009
Nu are nici o legatura cu cancerul. Tatal meu a murit din aceasta cauza; desi a luptat pana la capat, si noi i-am fost alaturi si nimeni nu a creat scenariile cele mai pesimiste, din contra, imi va ramane ca exemplu de incredere in forta aceasta numita viata, pot sa va spun ca nu a mai ras nicioadata de cand a aflat si pana in ultima zi. Si au fost ani buni.
Nu ii era teama de moarte, nu s-a simtit condamnat, n-a dat vina pe vreo divinitate pentru asta dar nici nu s-a mintit singur sau pe noi ca totul este roz.
Te poti bucura de fiecare clipa si fara exuberanta sau ostentatie.
Arch_Taistelu
publicat @00:02 05 December 2009
n-are leg dar…
http://www.funnyordie.com/videos/d08b02ae4b/we-are-douchebags
DrHope
publicat @00:04 05 December 2009
Intamplator, iata ca si un medic oncolog citeste acest blog. Va dati seama ca inteleg foarte bine mesajul, atat prin prisma specialitatii mele, cat si prin faptul ca o persoana foarte draga mie sufera de o forma foarte agresiva de… sa-i spunem “maladia secolului”. Suna mai putin dur. Putine lucruri ma mai fac sa zambesc. Dar azi…timp de 3 minute si 39 de secunde am zambit. Si stiti de ce? Pentru ca am citit pe chipurile acelor oameni ceva ce regasesc in mine si in colegii mei: dragostea si compasiunea cu care ingrijim acesti pacienti… Va doresc multa sanatate si Sarbatori fericite!
mdm
publicat @01:05 05 December 2009
felicitari dr. hope !!
Ile
publicat @00:40 05 December 2009
Ce frumos! Nu asta le intareste oamenilor sanatatea, dar cel putin le ridica un pic moralul (cred eu) si le arata ca mai sunt si altii care se gandesc la ei, cred ca e ceva asta!
cats
publicat @00:56 05 December 2009
Din pacate, stiu ce inseamna cancerul intrucat tatal meu a murit din aceasta cauza. Mi se pare ca ,,varianta vesela” minimizeaza suferinta pe care o aduce aceasta boala celor care o au si rudelor lor. Nu neg ca promovarea optimismului in situatii nasoale poate fi ok, dar…nu asa. Personal, gasesc clipul asta cam ofensator
Nu stiu daca varianta autohtona n-are si ea bubele ei pentru ca n-am vazut-o, dar nu vad de ce mi-ar schimba asta parerea despre cea straineza.
michas
publicat @01:48 05 December 2009
e bine asa cu manusi roz si cu mobilizarea maselor spre morala si bun simt… esti un soi de formator de opinie as zice… da da XXXXXXX ce ai promis: gelu!!!
Cabral Ibacka
publicat @03:48 05 December 2009
ATENTIE LA LIMBAJ, TE ROG.
lili
publicat @05:42 05 December 2009
Trebuie privit din punctul de vedere al scopului- pentru ochii si mintea celor care nu sunt sau nu au pe nimeni apropiat in acea situatie.
Prin buna dispozitie pe care o simti privindu-i dansand te gandesti ca donand ceva poti oferi macar un zambet sau o speranta.
Am facut acest lucru si credeti-ma, cei care nu oferiti, merita sa o faceti, daca nu pentru ei, macar pentru voi!
Oferind din inima cu ganduri bune -primesti – e lege compensarii si a atractiei.
D-ai – primesti;
Ce dai – aia primesti!
Tepusa
publicat @09:38 05 December 2009
DrHope, clipul m-a facut sa rid si sa pling in acelasi timp. Am recunoscut un spital in toate departamentele lui si mi-au placut oamenii aceia care danseaza pentru pacientii lor. Pentru fonduri in plus, poate. Un spital asa cum ar fi frumos sa avem si in tara. In spitalul dumneavoastra se poate dansa cu manusi roz?
Mirunika
publicat @11:03 05 December 2009
Nu prea inteleg de ce unii se simt ofensati de acest mod de abordare… e drept ca n-am avut persoane foarte dragi in situatia asta, doar 2 cunostinte…si am plans la inmormantarile lor…dar totusi, clipul e facut pt.”cancer awareness”, adica pt. a trage un semnal…si eu in asta vad o gama larga de sensuri: de la prevenire(cu tot ce inseamna asta, campanii,controale regulate, stil de viata sanatos, reducerea poluarii, etc, etc), pana la campanii pt. descoperirea in stadiu incipient, ca sa creasca sansele vindecarii, donatii pt. spitale, suport, lipsa discriminarii, etc.
Nu danseaza nimeni acolo pt. ca mor oameni de cancer…daca ati vazut, e si un laborator acolo, si un scrub-room…pe mine ma duce cu gandul la speranta, la studii, la experimente, la tehnici noi de operatie, la noi substante pt. chimioterapie, etc. Si ar trebui sa ne faca pe toti sa mergem regulat la dr. si sa avem grija de sanatatea noastra. Parerea mea.
cats
publicat @13:32 05 December 2009
Noa, nu stiu altii de ce se simt ofensati, pot spune (am spus deja) doar ce ma deranjeaza pe mine, si anume faptul ca se minimizeaza suferinta celor bolnavi. Si da, imi dau seama ca scopul clipului este de raise awareness, dar nu vad de ce asta inseamna ca nenii aia pe-acolo trebuie sa danseze cu un zambet larg si fericit pe fata. Toata povestea e prea acid-trip pentru mine, daca tot am luat-o cu englezisme.
Asta nu inseamna ca mi se pare ofensatoare orice campanie legata de cancer care este optimista, doar asta
Iaca, am vazut in ultima vreme la televizor un clip exact din aceasta categorie care mi s-a parut mult mai…adecvat. L-am gasit pe net aici: http://www.youtube.com/watch?v=nEIEfds6GLQ
dana
publicat @22:12 05 December 2009
In momentul in care ii spui unui pacient ca are cancer, nu-i faci nici o favoare daca-i spui , ca si dr, cu lacrimi in ochi si eventual sa incepeti sa palngeti impreuna…….pt asta are familia; dar de la dr. el asteapta o raza de speranta si apreciaza orice zambet si orice unda de optimism din voce.
in concluzie mie clipul mi-a placut si nu gasesc nimic ofensator, din contra
dan
publicat @22:37 06 December 2009
Poate ca ai dreptate. Poate.
Numai ca asa cum spuneam mai devreme, cunosc situatia din partea mai brutala a ei.
Iar doctorul a zis ceva de genul : “ce mai vii la mine cand mai ai 6 luni de trait?”
Au fost 4 ani, si poate se putea si mai mult , daca un dobitoc de genul acestui doctor nu ar fi rupt orice urma de speranta si incredere…
Clipul nu e ofensator. E pe dinafara.
Anca B,
publicat @23:58 05 December 2009
Foarte buna metoda de a te trezi la realitate, desi din nefericire, reactionam mult mai usor atunci cand deja ceva rau s-a intamplat…
Si foarte bine aleasa melodia…sau cel putin pe gustul meu.
chrissulina
publicat @00:00 06 December 2009
nu mi se pare nimic sinistru…ci ceva plin de optimism…un grup de oameni ce lupta impotriva cancerului de san intr-un fel optimist!de ce nu exista si la noi doctori si personal al spitalului atat de optimisti,ci numai sictir,nervi si nepasare?!la ei nu este k la noi…ca medicul de la care te astepti sa te incurajeze,sa iti redea speranta expunandu-ti o serie de tratamente,sa iti smulga un zambet in ciuda diagnosticului dat,sunt zeflemisti,si de multe ori din kuza “oboselii” si salariului “atat de mic”,nu fac altceva decat sa te sperie si sa te trimita acasa pt k “nu se mai poate face nimic”,desi de multe ori se pot face multe!nu spun k la noi e asa peste tot…insa in mare parte asa se intampla.si chiar dk o femeie este intr-o faza mai avansata asta nu inseamna k trebuie sa te dai batut si sa iti umpli pacientul de ganuri negre,aducandu-l in stadiul de a-si cumpara loc de veci…si credeti-ma k am o persoana ft draga mie kre sufera de cancer de 8ani…si ink traieste,desi acum 8ani,dupa o operatie nu “prea reusita”i s-a spus k in mai putin de 6-8luni nu va mai fi,i s-au prescris doar 6sedinte de chimio-terapie pt k “nu se mai poate face nimic”…asa k…bravo lor!!!nu mi se pare nimic ofensator si sinistru…ci ceva emotionant si simpatic!!!cel putin matusa mea(despre care am vb) a spus cu parere de rau…”ce diferenta,cum e la noi si cum este la noi….”
Oana
publicat @00:30 06 December 2009
Problemele noastre si problemele lor sunt mult diferite…
Si nu, nu toti ne dorim premii pentru campanii sociale. Cand vezi privirile unor copii care asteapta sa NU moara, nu te poti gandi la premii
http://www.youtube.com/watch?v=Nmn7ELDLEWk
“Salvati copiii care se sting asteptand” e o campanie a unori oameni simpli si poate prea idealisti din Romania…
Intrati pe site-ul http://www.salveazavieti.ro
Adevaratul premiu pe care ni-l dorim e o licarire de speranta in ochii copiilor bilnavi de cancer.
Bafta tuturor!