Ana. Ajutor. Sange.
publicat @ 29 June 2009 in categoria > despre altii...
Taguri: accidente rutiere, ajutor, caritabil, caritate, doneaza sange
L.E. – 30 iunie. Din pacate starea Anei nu s-a stabilizat inca. Are doua traumatisme craniene si un hematom pentru care necesita operatie urgenta, iar chirurgii nu pot actiona pana nu se stabilizeaza. Si ca si cum nu ar fi fost deja suficiente lucruri cu care sa lupte Ana, a dezvoltat si DIC (o conditie care ii impiedica sangele sa se coaguleze)… Este a patra zi de coma.
Ana. 23 de ani. Ca si multora dintre noi, Anei ii place la mare. Dar vineri, in drum spre mare, a avut un accident cu masina. Unul nasol.
Are nevoie de sange, orice grupa, este primitor universal. Acum traieste prin transfuzii, daca nu primeste sange… moare.
Ca s-o ajuti trebuie sa donezi sange. Si cand donezi sa specifici: pentru Onisor Ana-Maria-Alexandra internata la Sf. Pantelimon.
Mai multe informatii aici.
Pingback: Râzi Mă » Ana are nevoie de sange, nu-i vampir, doar …
Pingback: Doneaza sange pentru Ana! « Salvati-o pe Ana!
ruxxa
publicat @16:30 29 June 2009
si cei din alte orase nu o pot ajuta?
Cabral Ibacka
publicat @16:35 29 June 2009
Intra pe saveana si gasest acolo mai multe modalitati de contact.
Vorbeste cu ei, poate e posibil…
lala
publicat @00:30 30 June 2009
te poti duce in general la resedinta de judet, de exemplu pentru un oras din judetul prahova, poti dona in ploiesti pentru fata din Buc, sau daca orasul e destul de mare si ai un centru de recoltare te duci acolo si donezi si specifici pentru cine si la ce spital e internata.
Anne
publicat @17:00 29 June 2009
OFf..mi-ar placea si mie sa ajut, insa nu pot dona sange
rasebo
publicat @17:09 29 June 2009
Aş vrea, dar nu se poate. Am avut hepatită cât am fost mic.
XaeL
publicat @17:52 29 June 2009
sfat de student la medicina: poate primi doar de la grupa ei (adica AB IV). “primitor universal” se refera doar la primii 500ml sange. prima punga adica. peste cantitatea asta nici nu se pune problema sa primeasca altceva decat grupa ei. pt sceptici, scrie in orice carte de terapie intensiva sau hematologie.
in rest, imi pare rau ca nu pot ajuta, sunt in alt oras si oricum nu am grupa potrivita.
Cabral Ibacka
publicat @18:08 29 June 2009
Aham. Mie mi-a sunat ciudat partea cu primirea de la oricine, dar avand in vedere ca e la spital si nu la stana ma gandesc ca treburile astea sunt organizate ca atare, nu e dupa noi, e dupa ei.
Oricum, merci de sfat.
theea
publicat @18:26 29 June 2009
poate dona oricine cu orice grupa. Donatia se face la centrul de hematologie, si ei trimit la spital in schimbul lui sangele de care are ana nevoie. Va rog sa o ajutati!
Cabral Ibacka
publicat @18:27 29 June 2009
Aham, deci este un fel de troc.
dragalina
publicat @18:47 29 June 2009
deacord ..la noi tot asa se face ..principalul sa fie cantitate … iar ei trimit grupa necesara.
PS de mult nu se mai practica chestia cu donor universal si receptor universal …(tot studenta la medicina)
Gand_licitat
publicat @20:25 29 June 2009
de acord cu ce s-a zis mai sus. nu se mai tine cont de donor/primitor universal. e mai sigur sa primesti de la aceeasi grupa. pt orice eventualitate sau reactie anafilactica. si pt ea conteaza orice grupa,pt ca efectiv, institutul primeste oricum sange de orice grup, ei livrandu-i exact ce are nevoie. din pacate, nu sunt din buc. am mai donat o data, intr-un proiect umanitar.
imi pare rau ca nu pot ajuta acum…:(
multa sanatate anei!
theea
publicat @18:35 29 June 2009
desi suna atat de oribil, cam asa este…din pacate sunt lasati oameni sa moara din aceste motive…oricum…sistemul la noi este sub orice critica..astazi, la ora 8 la usa institului erau 30 de oameni, dintre ei 20 au fost trimisi acasa, unii pentru ca nu aveau buletin, iar altii pentru ca erau tatuati, pentru ca erau putin arsi de soare, iar cel mai tare pentru ca nu erau imbracati decent…
alyx
publicat @18:44 29 June 2009
o mare tampenie…mai bine ma abtin,ca altfel as avea multe de zis …
dragalina
publicat @18:50 29 June 2009
deacord …. decit calitate proasta mai bine deloc …
petnru ca singele respectiv poate dauna grav cuiva caruia “ia salvat viata”
Gand_licitat
publicat @20:31 29 June 2009
probabil esti dezamagita de procedura respectiva, insa tin sa te anunt ca inainte de a dona sange, tu esti supusa la o duzina de analize, intelegi? cele mai importante, hiv,hepatite. efectiv, in gluma zic, daca vrei sa afli cat de sanatos esti si nu-ti permiti sa iti faci setul intreg de analize cap-coada, te duci frumusel si zici ca vrei sa donezi sange. si in caz ca arati ok, cu kg suficiente, te accepta si se incepe procedura. astfel afli si cat de “sanatos” esti. si in caz ca nu prea esti sanatos, sa stii ca nu esti acceptat pt donare. ti se spun rezultatele, si efectiv ti se recomanda vreun tratament/consult medical, in functie de situatie. si doar in cazul in care esti in regula, esti acceptat ca donator.
institutul de hematologie nu are nevoie de un sange “bolnav”. omul care are nevoie de transfuzie, e suficient el in stare critica, nu ii trebuie ceva care sa-l duca spre exitus.
e de apreciat ca vrei sa faci o fapta buna, insa… mai tre sa indeplinesti si alte conditii!
theea
publicat @20:45 29 June 2009
da..greseala mea…
Alinuta
publicat @18:37 29 June 2009
eu stiu ca numai din ubisoft au fost vreo 40 de persoane, sper sa fi ajutat
silvia
publicat @19:45 29 June 2009
Toata sanatatea din lume tizei mele….dap, ma cheama si Ana. Regret ca starea mea de sanatate nu ma lasa sa donez, dar imi pun speranta in cei care o pot face. Ii tin pumnii si promit sa ma rog pentru ea.
theea
publicat @19:55 29 June 2009
din fericire s-a donat mult sange astazi, au fost acceptati 60, pe langa ce trimisi acasa..unii dintre ei or sa vina si maine, si pe langa ei or sa mai fie si altii… ma bucur ca atat de multi incearca sa o ajute pe ana, e un semn bun si multumesc tuturor
Gand_licitat
publicat @20:34 29 June 2009
un lucru minunat…:)
vezi, cei de acolo, nu sunt “rai” …cei de acolo chiar vor sa o ajute pe ana! si ana are nevoie de calitate
multa sanatate si insanatosire grabnica!
PS: este in stare de coma? sau e constienta si coopereaza? ce alte complicatii mai are? fracturi? asta doar in cazul in care poti sa faci publice astfel de informatii.
theea
publicat @20:41 29 June 2009
este in coma de 72 de ore. Trebuie stabilizata cat mai repede pentru a putea fi operata pentru a i se indeparta un hematom
Gand_licitat
publicat @20:58 29 June 2009
wow…
imi pare rau sa aud asta.
stii cumva si unde e localizat hematomul si ce dimensiuni are ? si a intrat direct in coma de la accident, sau a avut o perioada de constienta?
in plus, e coma superficiala sau profunda? ( poate is intrebari ce te depasesc, in caz ca nu stii sa-mi raspunzi, e ok, inteleg) …
pitica
publicat @20:24 29 June 2009
Stiu din proprie experineta ce inseamna sa ai nevoie de sange.Eu chiar am fost sa donez de curand aici la noi, datorita unei campanii organizata de un post de radio, dar nu ma voie, pe motiv de prea putine kg
Gand_licitat
publicat @20:38 29 June 2009
da, din pacate, este si asta unul din criterii.
pitica
publicat @20:26 29 June 2009
erata: experienta,nu am voie
XaeL
publicat @20:52 29 June 2009
@theea: mersi de lamurire
@cabral: in fiecare an, in luna mai, studentii la medicina din toate centrele universitare organizeaza o campanie de donare de sange. ai la datele mele personale link si mailul organizatiei studentesti din facultatea mea, daca vrei sa te implici.
Cabral Ibacka
publicat @14:58 30 June 2009
Trimis mail deja. Merci!
theea
publicat @21:09 29 June 2009
pai..nu a mai fost constienta de la accident. Nu stiu unde se afla hematomul, dar am inteles ca o mare parte din creier va fi scoasa in caz ca va fi operata.. ceea ce ma sperie. mai exista niste complicatii, de aceea are nevoie non-stop de sange….
am o intrebare: stiti cumva cum sunt doctorii la pantelimon, sunt ok?
Gand_licitat
publicat @21:40 29 June 2009
deci cazul ei e de neurochirurgie. cu toate ca nu sunt studenta in buc, stiu ca pe neurochirurgie, sunt bune spitalele fundeni , floreasca, bagdasar… insa, nu ma pot pronunta in privinta sp pantelimon. poate cineva din buc te poate ajuta in privinta asta.
mda, deci din ce-mi zici tu, pare a fi o coma profunda, primara, leziunea fiind localizata intracranian. n-am vazut CT-ul, si n-as stii sa-ti spun localizarea exacta. tu zici ca o parte din creier ii va fi scoasa. ma rog, tind sa cred ca hematomul e de dimensiuni destul de mari si probabil i-a afectat functii importante, probabil face compresie pe formatiunile din jur. si complicatiile de care zici, sunt absolut “normale”, tinand cont de situatia ei. sper si imi doresc sa nu fie atat de grav cum imi lasi senzatia acum prin ce mi-ai zis. de obicei, familia si apropiatii aud o parte din ce le spun doctorii, pt ca nici ei nu spun prea multe, si nefiind in domeniu, automat informatia se hiperbolizeaza. de aceea sper ca ana e intr-o stare mult mai buna, si ca totul va fi bine, ca operatia va reusi, ca se va reabilita astfel incat sa poate fi bagata in operatie, si apoi, dupa operatie, imi doresc sa recupereze f bine functiile. totul depinde de localizarea hematomului ( intraparenchimatos, subdural), extirparea lui ce implica( ce functii ii vor fi afectate, daca va avea sau nu plegie/pareza), etc etc.
sper sa se gaseasca suficienti donatori in buc si astept vesti bune.
Dumnezeu sa va fie alaturi… multa sanatate!
PS: o sa ma rog in seara asta lui Dumnezeu pt ana…
theea
publicat @21:48 29 June 2009
as vrea sa-mi explici mai multe, daca se poate.. adresa mea de mail este
Gand_licitat
publicat @21:52 29 June 2009
cu mare drag…
iti scriu imediat ca sa ai mailu meu si sa-mi pui ce intrebari doresti. sper sa iti fiu de folos si sper sa stiu sa-ti raspund. si pe mine ma depasesc multe, mai ales in cazul anei, neavand acces la documentatia/analizele/investigatiile facute….
Gand_licitat
publicat @21:53 29 June 2009
puteai sa-mi scrii pe blog, pt ca nu se publica decat dupa ce acceptam eu, si nu iti lasai mailul sa-l vada tot poporul… probabil, il va sterge cabral…
dulcy
publicat @22:40 29 June 2009
hematom e la cap plus ca are hemoragie interna …de aceea nu poate fi operata inca..:(
Gand_licitat
publicat @02:34 30 June 2009
am aflat intre timp ca Hb a inceput sa creasca… ceea ce e bine! inseamna ca da roade transfuzia de sange proaspat, plasma proaspat congelata si ce alte preparate i se mai administreaza!
Doamne-ajuta!
theea
publicat @21:56 29 June 2009
asta este cea mai mica problema a mea in momentul asta…
Gand_licitat
publicat @21:58 29 June 2009
ti-am trimis mail…
dana
publicat @22:00 29 June 2009
ca ana sunt multi.
trebuie doar sa va duceti sa donati, asa beneficiati si de un set de analize gratis, inclusiv HIV, hepatita B , C.
nu se stie niciodata cand poti avea nevoie chiar tu de sange.
_ pt cineva de mai sus, chiar daca aia avut hepatita cand erai mic, probabil ca era o hepatita A, care nu e transmisibila prin sange, deci poti dona, doar bunavointa iti trebuie si putin altruism, ff putin.
e atat de simplu sa ajuti un om, ajuta stiind ca la un mom dat sigur vei ajunge si tu la spital si se poate chiar sa ai nevoie de o transfuzie…
serginiu
publicat @22:17 29 June 2009
Cabral,
Off topic: te urmaresc la emisiunea din seara asta si mi se pare ca te tot tii de spate. Te doare?
Sau te-ai ofticat cu invitatii din seara asta?
Bafta
Cabral Ibacka
publicat @15:03 30 June 2009
Mda, fix de povestea aia aveam eu chef… asa de prost te simti cand ii vezi cat de mici sunt…
lala
publicat @00:35 30 June 2009
Am intrat sa verific daca ai postat mailul lui Nelu, de care ai uitat…Ma bucur ca ai postat acest mesaj, respectul meu. E foarte simplu sa ajuti pe cineva, e simplu sa donezi sange, nu te costa nimic, avem din plin, dar nu stiu ce ne opreste sa ne ducem atunci cand cineva ne cere ajutorul, ne e frica sa facem o fapta buna? Cred ca daca ar fi vorba de rudele noastre i-am implora pe ceilalti, cat despre cei care “se tem” sa se duca sa doneze…sunt curioasa cum ar reactiona daca ar afla ca e o ruda sau iubitul? Hmm,numai ideea te face sa plangi.
Gand_licitat
publicat @00:56 30 June 2009
stii cum e…simti cand e al tau, cand te doare… cand e al altuia, esti insensibil. te uiti la stiri si vezi fel si fel de necazuri. te mai impresioneaza? mmm,nu prea. dar cand in “necazul de la stiri” esti si tu implicat, te cam impresioneaza pana la disperare….
Robert
publicat @02:05 30 June 2009
Ana este in coma de 72h si a dezvoltat CID (coagulare intravasculara diseminata) – este FOARTE GRAV!
Trebuie mers cat mai repede si donat sange ata la Institutul Hetalogic din strada Dr. Felix cat si la spitalul Sf. Pantelimon cu specificatia pentru Onisor Ana Maria.
Ana are grupa AB+ deci daca aveti aceasta grupa cu atat mai bine, donati direct la spital.
Oricum Institutul va elibera sange potrivit pentru Ana in schimbul sangelui nou donat.
stelistul07
publicat @02:34 30 June 2009
Romania a ajuns rau de tot, orice tara civilizata are rezerve suficente de sange pentru orice situatia.
altii realizeaza roboti si ajung pe luna iar in Romania se moare din cauza lipsei de sange.
Nustiu ce vom face in cazul unui cutremur devastator cu foarte multe victime.
Gand_licitat
publicat @02:38 30 June 2009
Romania e deficitara la capitolul acesta, poate tocmai din lipsa de campanii in acest sens. Eu impreuna cu asociatia studenteasca ce o reprezint ne-am gandit sa lansam la nivel national o astfel de campanie. trebuie insa pus la punct un plan si avem nevoie de sustinere si mediatizare ( lucru care nu e greu de realizat)… sustinerea e mai greu, pt ca, nu e suficient sa faci publicitate unui asemenea proiect. tre sa ai tineri doritori si dispusi sa faca un asemenea gest. si la astfel de chestii, suntem destul de “invizibili”…
lala
publicat @07:10 30 June 2009
Buna gand_licitat. Nu stiu ce parere ai despre politica, dar…de curand am auzit de Ana Birchall, n-o sa-ti dau detaliile, dar doamna aceasta ajuta mai multe persoane decat se stie, nici macar ea nu spune, sper sa ajung s-o cunosc in curand. Uite, in momentul de fata a initiat o campanie pentru apararea imaginii romanilor si a Romaniei.
http://www.anabirchall.ro/ajunge-nu-mai-acceptam-sa-fim-batjocoriti/
Ii poti scrie, cred ca ar fi interesata sa te ajute, sper sa aud in curand de amadoua, oricum ar fi, succes.
http://stiri.rol.ro/content/view/343051/9/
Macar Ceausescu ne obliga sa donam, poate ar trebui sa devina iar o obligatie nationala.
Gand_licitat
publicat @12:12 30 June 2009
multumesc lala pt sugestie. eu si politica suntem 2 paralele ce nu ne intersectam. sunt prea mic ca om ca sa visez sa schimb ceva in “politica” tarii, nici nu ma pasioneaza domeniul. daca vreau sa schimb ceva, voi schimba la mine,si la cei apropiati mie.
cand si cum, inca nu stiu, pt ca cateva zile sunt prinsa in alte activitati urgente.
legat de d-na ana birchall, recunosc, pana acum 5 min, nu am auzit de ea. i-am intrat pe blog, am citit-o f putin, pt ca timpu ma preseaza, insa din ce am citit, am ramas cu un gand: o sa-i scriu
am retinut un lucru la ea: si-a terminat masteratul la Yale, pt mine, Yale are o conotatie importanta.
speram sa fie bine …
andreea
publicat @05:42 30 June 2009
dar n-as putea sa ma duc sa donez direct la spital? stau foarte aproape de acest spital
saveana
publicat @12:46 30 June 2009
Daca ai AB4 Rh + stiu sigur ca da, poti dona la spital direct. Daca nu, cred ca trebuie sa ajungi la Institut. Cu metroul ajungi imediat la Victoriei, si de acolo putin mers pe jos.
Pingback: Save Ana!!! « IQ-Negativ – Blog personal si de edificare tehnologica
lala
publicat @07:18 30 June 2009
By the way, gand_licitat, imi poti da mai multe informatii despre campania ta, poate si un numar de contact si ce-ai reusit sa faci pana acum, macar la nivel de proiect.Take care.
Gand_licitat
publicat @08:28 30 June 2009
intra pe blogul meu, si lasa-mi acolo un msg. nimic nu se publica decat dupa ce accept eu. asa ca, poti sa imi scrii orice, si nu va fi publicat, daca nu e de publicat. si de acolo o sa pornim o discutie pe tema campaniei. nu pot lasa pe un site public ca acesta nici nr de contact si nici mail. ( asta sper sa intelegi, e vb de linistea mea sufleteasca – urasc sa aud telefonul sunand, sau sa mi se umple casuta de mail si sa ma atentioneze din 5 in 5 min.) multumesc
povestim…
cosmin
publicat @08:54 30 June 2009
felicitari cabral !!!
Oana
publicat @09:29 30 June 2009
Am mers si eu sa donez azi-dimineata…dar nu m-au lasat pentru ca n’am 50 de kile:(( uuuuf
Lizzie
publicat @10:54 30 June 2009
Imi pare rau ca nu pot sa donez…am avut si eu nevoie candva si au fost oameni care sa ma ajute. Mai si am o grupa destul de rara, 0 negativ, si daca as fi donatoare ar fi bine…am o greutate corporala foarte mica.:(
Gand_licitat
publicat @11:08 30 June 2009
o grupa rara, insa de calitate. tu chiar poti dona oricui. pt ca ai si rh-ul negativ. ceea ce e excelent. neaparand reactiile de aglutinare.
pacat ca nu ai greutatea corespunzatoare…:(
ana
publicat @11:06 30 June 2009
Trebuie sa mergem numai dimineata sau se poate si seara?Nu de alta dar nu-mi dau voie astia sa ma invoiesc de la servici.Sunt mai ciufuti asa.
Astept raspuns.Multumesc.
saveana
publicat @12:49 30 June 2009
luni 8-15
marti, miercuri, joi 8-10
Mihaela
publicat @11:07 30 June 2009
aici un link folositor
http://gingasia.blogspot.com/2009/01/sa-invatam-de-la-pasari.html
Maria
publicat @12:12 30 June 2009
Pt. Ana.
. Sefii nu au ce sa spuna… Uite un link folositor: http://foxclub.ro/cabinete_medicale/stiri%20si%20informatii%20utile/donatorii%20de%20sange.php
Cei de la serviciu sunt obligati sa-ti dea voie, prin lege. Atunci cand mergi sa donezi sange ai o zi liberea. Mergi sa donezi sange, iar cei de la spital iti vor elibera un fel de scutire
ana
publicat @13:15 30 June 2009
Va multumesc frumos pentru ajutor si raspunsuri.
O zi frumoasa tuturor.
ALINA
publicat @14:05 30 June 2009
vroiam sa stiu daca ana mai are vreo sansa.
am avut ghinionul sa o vad intr-o stare grava,mergeam spre mare si am vazut masina rasturnata.A fost tragic pt noi,sora mea a stat cu A na 20 de minute in brate,i-a vorbit si a certat-o cand nu mai vroia sa respire.Eu am avut grija de baiatul de langa masina.Initial am crezut ca acesta e mai grav.
Vreau sa stiu ca ei sunt bine,cei cinci pusti pe care i-am intalnit pt prima oara in viata mea…
Sora mea ma intreaba in fiecare zi de starea Anei,nu-i pot spune nimic:).
Ma rog pt ei,ma rog pt Ana si pt cei care sunt alaturi de ea
saveana
publicat @14:47 30 June 2009
Ana are toate sansele din lume. Este tanara, primeste cu ajutorul prietenilor sangele de care are nevoie, oameni pregatiti se ocupa de ea.. Lipseste timpul momentan, pentru ca de asta are nevoie: sa se stabilizeze, sa ii fie tratata conditia de DIC si sa fie operata de acel hematom. Razvan, baiatul celalalt aflat in stare grava a fost stabilizat si operat din prima zi din cate am inteles si este inafara oricarui pericol, insa tot in coma din cauza traumatismelor craniene. Si pentru el tot timpul este solutia. Ceilalti trei sunt teferi, prietenul Anei chiar se ocupa sa recruteze oameni pentru donarea de sange.
Gand_licitat
publicat @14:56 30 June 2009
astea sunt vesti extraordinar de bune!
Doamne-ajuta!
bogdan192
publicat @16:19 30 June 2009
Alaturi de Ana, e in aceeasi situatie din cauza aceluiasi accident si Mihai Razvan Conteanu. Daca puteti face gestul asta cereti ca donatia voastra sa fie pentru ei. Daca nu se potrivesc grupele, sigur o sa fie cineva care are nevoie de el.
In Bucureşti:
1. Centrul de transfuzie sanguina Bucuresti
Str. C.Caracaş nr.2-8, sector 1
Tel.: 0314251230, 0314251231, 0314251232, 0314251233
2. Punct de recoltare sangelui din Spitalul de Urgenta Floreasca
Tel.: 021-317.01.21 (centrala)
3. Punct de recoltare sangelui din Spitalul Fundeni
Tel.: 021-318.04.00 (centrala)
TOATE CENTRELE DE DONARE AU PROGRAMUL
7:30-13.30
Mai multe informatii aici: http://www.doneazasange.ro/centre_transfuzie.html
saveana
publicat @16:28 30 June 2009
Te rog bogdan spune-mi care este starea lui Razvan sa scriu despre el pe blog.