cabral.ro

Antidrog. De ce?

Au avut familii carora le-am ramas aproape, numele lor nu corecteaza povestea lor, le spunem “prieteni” si-i lasam sa se odihneasca…

Primul prieten mi-a plecat cand aveam 15 ani. A sfarsit intr-un sant din spatele blocului, i-a stat inima din cauza supradozei. Avea 17 ani, era baiatul precoce al gastii, un baiat misto, dezghetat, tot timpul cu zambetul pe buze, tot timpul cu oameni (cu noi) in jurul lui… a murit singur.

A doilea prieten, la fel ca si al treilea, si-a nenorocit familia, a furat din casa pana si linoleumul de pe jos, stop-cardiac, overdose.

Alt prieten se pierdea… dependenta furibunda, avea venele praf, o sangerare aproape permanenta ii pata orice tricou pe care-l avea pe el, se intepa si in picioare, chiar si in gat. Am plecat dupa el prin tara de mai multe ori, il recuperam batut, murdar, mut, il aduceam acasa si in cateva zile pleca iar… Intr-un tarziu s-a aruncat sub tren.

Ultimul care a plecat avea depresii… O iubire neimplinita, un anturaj complet nefericit, o familie prea slaba ca sa-l poata conduce pe un drum mai bun… si-a imbratisat sfarsitul departe de toti si de toate, in Ucraina, nimeni n-a stiut ca e acolo pana cand s-a sinucis mama lui… o sunasera de la ambasada sa-i spuna ca i-a murit singurul copil.

Nu vreau sa port aceste povesti mazgalite cu rosu pe un tricou alb, pana la urma imi stau doar mie pe suflet, cu toate intrebarile (oare am facut ce trebuia? – oare mai puteam sa fac ceva?), toate regretele (de ce n-am fost acolo, in momentul ala, in secunda aia?), cu toate amintirile (bai, la Neptun in camping la casute au schimbat dusurile, nu mai sunt alea din “melc”!).

Poate ca daca as fi auzit ca “vedeta x” s-a implicat in nu-stiu-ce-proiect pro-bono as fi zis si eu c-o face pentru imagine, nu-s ipocrit.

Dar astea mi-s motivele, de-asta pentru unii sunt penibil ca spun in fiecare seara “SPUNETI NU DROGURILOR!”, de-asta merg la intalniri cu oamenii cu problema asta, de-asta fac ceva si nu ma scarpin in fund…

Dupa cum spuneam mai devreme, fac ce pot, daca ajut un singur suflet sa uite de nenorocirea asta inseamna ca a meritat.

60 comentarii

  1. Quinzelle

    publicat @16:48 01 April 2008

    Nu cred ca esti penibil doar pt ca spui asta. Si daca reusesti macar sa ajuti un suflet inseamna mai mult decat pot insemna zeci de alte chestii.

    Toata lumea vorbeste despre droguri dar nu multi fac ceva pt a ajuta. Bine este usor sa vorbesti e mai greu sa-ti rapesti juma de ora sau o ora sa ajuti pe cineva. Te admir pt. faptul ca esti om. ( a nu se intelege cine stie ce grozavie din ce am spus )

    O zi buna!

    Raspunde

  2. Ank

    publicat @16:50 01 April 2008

    Cabral, e foarte bine ce faci si chiar daca ai face-o numai pentru imagine, ceea ce eu nu cred, tot n-ar fi degeaba. Mult succes!

    Raspunde

  3. mariosso

    publicat @18:29 01 April 2008

    Este un gest admirabil. Din pacate periculos de aproape de singularitate. Sunt f multe “vedete” care ar putea sa se implice. Sunt fff multi bastini-moguli asa cum se numesc azi-care daca ar dona o suma infima s-ar putea construi un centru de reabilitare/dezintoxicare modern.
    Aceasta lupta trebuie continuata!

    Raspunde

  4. eQuilibru

    publicat @18:50 01 April 2008

    si eu m-am bagat intr-o campanie antidrog, mi se par interesante chestiile astea :)
    pacat ca degeaba se organizeaza!

    Raspunde

  5. Ammadeuss

    publicat @19:24 01 April 2008

    e bine ca oamenii de la tv aduc in discutie drogurile

    Raspunde

  6. cristian

    publicat @19:27 01 April 2008

    Salut,

    Cateva reamrci/intrebari:
    1. Ce prienteni ai avut tu de au murit drogati? Cum puteai sa stai cu oamenii de acest “calibru”?
    2. Spune, nu drogurilor…e deja cliseu. Sincer de multe ori ma gandesc ca e bine, ca se mai duc prostii dar apoi ma gandesc ca si ei sunt oameni si ma mai temperez.
    3. Vrei sa salvezi suflete?

    Raspunde

  7. Crazzy

    publicat @19:44 01 April 2008

    Succes … :( :|

    Raspunde

  8. dooda

    publicat @20:02 01 April 2008

    Ai mare dreptate in tot ce spui. Doar ce am vb mai devreme cu un amic, care era extrem de suparat ca un tovaras de al lui a fost inchis pentru consum si trafic de droguri. Odata ce te apuci, deznodamantul e tragic: sfarsesti vai de capul tau, fie in inchisoare, fie pe coclauri necunoscute, blestemandu-ti zilele.
    Continua sa spui asta, poate ca vorbele tale vor lumina macar una din posibilele victime! Respect!

    Raspunde

  9. dana niculae

    publicat @21:39 01 April 2008

    E cel mai groaznic lucru care ti se poate intampla:sa traiesti tot timpul cu teama ca i se poate intampla ceva.Lui celui de langa tine:fratelui tau, prietenului tau, amicului tau.
    Apropo, inca ceva: nu te stradui sa-i faci sa uite, ci sa-si aminteasca mereu.Doar asa pot spune nu drogurilor.
    @Cristian- Prietenii sunt ai tai, indiferent pe ce cale o vor apuca la un moment dat.
    Si crezi ca este rau ca oamenii inca mai incearca sa salveze alti oameni( nu suflete, pe astea le salveaza doar Cineva)?Poate doar asa o sa se destepte in noi “DA MAI DEPARTE”.

    Raspunde

  10. crys

    publicat @22:18 01 April 2008

    @Cristian-niciodata sa nu spui ‘niciodata’,poate ca acei oameni de acel ‘calibru’ cum il numesti tu au fost prieteni ,frati,iubiti……..minunati,poate acei oameni aveau multe de spus si de facut dar acest viciu a fost mai puternic decat ei,imi pare rau sa iti spun aceste vorbe dar gandesti imatur si superficial,poate nu ar strica sa te documentezi pentru ca niciodata nu se stie ,urmatoarea victima poti fi chiar tu!

    Raspunde

  11. doza

    publicat @01:54 02 April 2008

    cabral, daca stii “la birlic” de langa voi .. acolo statea un baiat, a murit de supradoza in bratele lu frasu, de atunci omu a jurat ca nu se mai drogheaza nici el, azi il vezi drogat in fatza la biserica, agata clienti sasi ia bani do bila, daca nici asta nu te face sa te lasi .. atunci ce ?

    Raspunde

  12. cristian

    publicat @05:04 02 April 2008

    @crys: Saracu, putea sa faca atatea, dar “viciul”, mama lui de viciu, l-a oprit. Vorbeste de marca viciul e una si omul e alta. Daca omul e slab fara minte, nu are nici o credinta religioasa(orice religie), daca nu are pt ce traii…
    Auzi tu, viciul e mai puternic…da, este, decat un om slab, fara principii, fara nici o dorinta, fara nimic.
    Urmatoare victima nu o sa fiu eu, deoarece consider ca lumea asta imi poate oferi atatea, incat pot sa las drogurle ultimele. (penultima o sa fie saritul in cap pe ciment, asa ca…)
    ps. vezi un film interesant: Trainspoting :)

    Raspunde

  13. Lorry

    publicat @11:13 02 April 2008

    Imi aduc amintede acel prim prieten mort de supradoza….era in perioada “bancutelor”. Este trist…..stiu ca era un tip plin de viata si foarte bancos…. Dumnezeu sa-l ierte!

    Raspunde

  14. CristinaT

    publicat @11:30 02 April 2008

    Iti spun foarte sincer ca imi pare rau pentru prietenii tai :( , spun asta pentru ca si in jurul meu prieteni mai apropiati sau mai putin apropiati au murit din cauza drogurilor de tineri…Nu stiu cata putere poate avea o singura campanie impotriva drogurile, ok hai 3-4-5, cred ca ar trebui sa se implice mai multi,sa ii viziteze, sa ii ajute sa ajunga la dezintoxicare, sau daca e prea mult spus sa ii incurajeze sa faca ceva.Cred ca cer prea mult nu ?
    De exemplu in grupul de prieteni , nu sunt ei foarte apropiati mie,dar nam cum sa ii numesc altfe , au ajuns foarte rau, de la cateva tigari de m….., au ajuns sa isi dea toti bani de salariu pe un gram, pe 2, ar face orice pt o tigara 2, din casa iau ce pot, unul dintre ai a facut un imprumut pe naspa sa ce? sa isi cumpere un atv , si-a luat un rand de haine si restu banilor bautura si droguriiiiii…::O:O:O e strigator la cer,cel putin din punctul meu de vedere.Pe langa faptu ca nu si-a platit ratele niciodata ,oricand asteapta sa ii vian politia la usa, creditul e si pe naspa, nici nu si l-a platit, face destule prostii cat sa aibe un dosar penal de mai mare frumuseata,sa citesti la el de te plictisesti.Acum cativa ani le spuneam sa termine frate ca ajung dependenti, iar ei “e na din atat ??!?” si uite-i,ani au trecut si ei daca nu fumeaza o zi o iau razna, dispera practic.
    Sambata trecuta am iesit la un gratar la Snagov, toate bune si frumoase, ne intalnim cu un grup al unui prieten de-al nostru, RUPTIIII erau, aveau pupila cat oul , radeau intruna ca niste boi de nu-i mai suportam la un moment dat, si ei tot trageauu, mi-am luat jucariile m-am urcat in masina si am plecat, ce trebuia sa fac sa le-o iau de la gura? Le-am zis “frate terminati ca sunteti penaliii, se uita lumea la noi ,ce dracu va faceti de ras asa?nu stiti sa va distrati si altfel? am iesit la o iarba verde nu sa stam HIGHHHHH…..”degeaba.Erau 15-20 de insi morti, nu se mai tineau pe picioare, deja situatia ma depasise, tot drumul ,inapoi spre casa ma gandeam si nu puteam sa imi explic cum sa ajungi asa dintr-un pusti cuminte ,la locu tau , inteleg ai fumat odata,de 2 ori, eu stiu ce dracu au mai facut,dar deja stau drogurile in masina ,foite ,preparate ca bibelourile in biblioteca :( .Pentru oameni ca ei mai este oare de facut ceva? Sunt tineri ,nici unul nu are mai mult de 23 de ani, i-as ajuta daca as avea cum,dar oare ei vor sa fie ajutati?
    Nu stiu ce sa mai spun, spune tu Cabral …..

    Raspunde

  15. cabral

    publicat @12:33 02 April 2008

    @ quinzelle – de vorbit nu e greu, de facut… mai dificil…

    @ ank – daca ar fi pentru imagine… nu mi-as fi ales directia cum trebuie. O fac pentru oameni si-atat.

    @ mariosso – dezintoxicarea este extrem de greu de facut. Incerc mai mult sa le arat oamenilor ca “sa incerc odata” poate fi inceputul sfarsitului.

    @ eQuilibru – nu stii niciodata ca datorita vorbelor tale un copil alege sa nu mai incerce. Si asta se numeste ca ai reusit.

    @ Ammadeuss – nu stiu cat e de bine, eu sper sa fie cu folos.

    @ cristian – stii care-i problema? Tu-ti inchipui ca drogatii sunt niste unii care sunt morti de foae, care n-au scoala, n-au viata.
    Si aici te inseli. Dependent poate fi oricine, directorul scolii, managerul de la firma care-ti da tie net acasa, cantaretul X sau vecinul tau de la 2.
    Sunt oameni normali, obisnuiti, sa nu crezi ca drogatii sunt unii care merg cu seringa in mana prin parc si sunt tatuati pe frunte cu semne tribale.

    @crazzy – merci! Doamne ajuta!

    @ dooda – din pacate spui bine… ai incercat odata si nu te mai lasi…

    @ dana niculae – zici bine. Poate asa sa se schimbe ceva…

    @ crys – merci.

    @ doza – povestea asta seamana cu o alta, ciudat… povestea se repeta.

    @ cristian – e usor sa arati cu degetul acuzator catre altii…

    @ Lorry – da man, stiu ca-ti aduci aminte Bari era un baiat misto. Perioada bancutelor* a fost una misto, din pacate insa atunci au inceput si ai nostri sa traga prostii.
    Din pacate eram prea mici ca sa intelegem ca trebuie sa incercam sa facem ceva…

    * bancutele – denumirea data de noi zonei in care, langa Piata Sudului (la intersectia Drumul Gazarului cu Metalurgiei si Emil racovita), in dreptul garajului de trolee, se strangeau cam toti tinerii din Berceni, Aparatori, Metalurgiei, Oltenitei, Tineretului la un cico si o muzica misto.

    @ CristinaT – tie o sa-ti raspund separat.

    Raspunde

  16. CristinaT

    publicat @12:34 02 April 2008

    ok Cabral astept raspunsul tau, daca vrei o adresa de e-mail spune-mi si ti-o trimit @

    Raspunde

  17. larisa

    publicat @12:55 02 April 2008

    Ceea ce faci este mai mult decat minunat …meriti tot respectul pt. asta …

    Raspunde

  18. cabral

    publicat @13:20 02 April 2008

    @ cristian:
    Nu judecati oamenii dupa cei cu care se aduna. Nu uitati ca Iuda avea amici ireprosabili.
    (Ernest Hemingway) ;)

    Si inca ceva… daca pleci la drum cu niste oameni, daca tu cresti odata cu ei, in momentul in care ei gresesti eu spun ca le esti dator cu o mana de ajutor.
    Intr-adevar, poti spune “pleaca ba, eu nu mai sunt ca tine” dar asta inseamna ca esti om?
    Nu cred… il ajuti, incerci sa-l scoti din nenorocirea in care a intrat, te lupti, nu te retragi… Am dreptate?

    Raspunde

  19. larisa

    publicat @14:11 02 April 2008

    da mane` ai…

    Raspunde

  20. Alina

    publicat @15:26 02 April 2008

    Din pacate toti ne confruntam cu aceeasi problema, toti prietenii mei s-au apucat de droguri si continua si continua, din pacate si o persoana mult mai apropiata. Am devenit prea plictisitoare pentru ei atunci cand incerc sa le explic ce inseamna asta, lupt impotriva drogurile dar parca m-as lupta cu morile de vant, nu stiu ce sa mai fac, am trimis mail si la Agentia Nationala Antidrog dar fara raspuns. Cabral te rog ia legatura cu mine am mare nevoie de ajutor. Astept mail, am incercat sa te contactez pe mail de multe ori dar fara succes…DROGURILE UCID

    Raspunde

  21. je

    publicat @19:44 06 April 2008

    sorry, mate, tre sa te dezamagesc.
    citeste “pledoarii imposibile” si o sa intelegi mai bine ca ce-i turteste pe drogati e costul drogului, si nu drogul in sine. explicatia e pur economica, pretul drogului e tinut crescut de o legislatie cretina. asta ar fi un aspect.
    al doilea este libertarianismul, dupa care optiunea personala este primul lucru ca importanta, atata timp cat nu se face rau altcuiva prin asta.

    Raspunde

  22. je

    publicat @19:46 06 April 2008

    http://misesromania.org/175/
    io-te si un link, pentru edificare. cartea aia a aparut pe la nemira, mai de mult. merita citita si recitita, pentru o spalare de idei comunistoide.
    evident, exista cazuri zguduitoare, dar propunerile de pe aici nu trateaza decat simptomele, si nu cauza.

    Raspunde

  23. cristi

    publicat @19:12 07 April 2008

    man, cum pot ajuta?..munca voluntara, dar pentru ce organizatie?

    Raspunde

  24. monkey

    publicat @19:51 07 April 2008

    ce e nasol la noi e sistemul de la dezintoxicare. am o prietena care a facut practica intr-un astfel de centru. e de tot rasul..ii tine cate 2 sau cate unu intr-o camera de genul celula..adica un pat si un dulap. tratamentul dureaza 2 saptamani..pai sincer nici de tigari nu poti sa te lasi in 2 saptamani de droguri ce sa mai zic..e clar ca omul ala turbat de plictiseala si ganduri negre pe care si le face in singuratate, se apuca iar de droguri cum iese de acolo. trebuie facut un program mai lung, cu iesiri in aer liber, cu mai multi psihologi care sa ii ajute. nu ma refer la clinici private ca nu toti cei care se drogheaza au bani multi. dar statul…face nani

    Raspunde

  25. Bogdan

    publicat @12:55 11 April 2008

    Da, Cabral esti penibil cand zici “spuneti nu drogurilor !”. De fapt naiv-penibil, ca sa zic asa. Si nu din vina ta. Ci din nestiinta. Acest slogan, inventat de americani in anii 80 si-a dovedit de-a lungul timpului o absoluta ineficacitate. Pur si simplu nu functioneaza. Este cea mai ineficienta metoda de a face prevenirea consumului de droguri. Si stiu despre ce vorbesc. Lucrez de 8 ani in domeniul asta. Am luat contact -personal- cu peste 6000 de consumatori. Toate eforturile directionate inspre metode de prevenire a consumului in sensul asta sunt inutile, consumatoare de bani si alte resurse(printre care si entuziasmul unora ca tine). Imaginile horror de genul celeia aratate de tine – cea cu leziunile de injectare, nu sperie pe nimeni. Cei care doresc sa consume, pur si simplu nu pot asocia asemenea imagini cu persoana lor. E la fel ca si cu fumatorii, care continua sa fumeze, desi pe toate pachetele sunt trecute acele boli infricosatoare. Ei nu concep ca asa ceva li s-ar putea intampla lor. Exista si explicatii psihologice pentru asta, dar nu le dau aici pentru ca nu sunt psiholog.
    Ce nu stie lumea pe la noi e ca se poate face prevenire intr-un mod eficient si cu rezultate vizibile. N-am inventat noi apa calda, aceste medode se practica de ani buni pe la altii si functioneaza cu succes. O sa merg mai departe si o sa-ti spun ca aceste mesaje de tip “just say no! ” fac mai mult rau decat bine si au ca rezultat cresterea consumului la adolescenti. Pacat ca cei care fac prevenire si mai cheltuie si o gramada de bani pentru asta, au impresia ca le stiu pe toate si ca nu trebuie sa cerceteze deloc problema fiindca lucrurile sunt clare: “just say no!” . Clar…ca noaptea.
    Oricum eu personal apreciez enorm efortul tau, iar daca vrei sa mai stam de vorba pe tema asta..ai mail-lul meu…iti stau la dispozitie.

    Raspunde

  26. Un actor grabit

    publicat @13:19 19 April 2008

    sincer “Bogdan” cred a exagerezi urat cu faza “da cabral esti penibil” si nu zic asta doar ca sa il “perii” pe cabral fiindca e vedeta si bulshituri destea…nu….fiindca asta e adevarul… mie mi se pare un lucru extraordinar sa lupti pentru a salva viata….ce daca spui mereu acelasi lucru “nu drogurilor” conteaza mai mult ca acele cuvinte sa te faca sa gandesti…si faptul ca el “vedeta” se implica in astfel de cazuri, nu pt faima cum fac majoratitatea vedelor de maxim cacat-scuzati vocabularu- ci pentru ca vrea sa ajute…iar pentru asta este de laudat… Si va recomand sa vedeti Thirteen sa vedeti acolo film despre tinerii care o iau ranza… Good Work Cabral pentru asta te respect si nu renunta sa lupti.

    Raspunde

  27. cabral

    publicat @14:29 22 April 2008

    @ Bogdan – man, ce sa-ti zic… multa lume vorbeste mult, da din maini si gura, se invarte in cerc si toti se bat pe burta in stilul “ce treaba facem noi”.
    Ai o idee? Ai un plan? Spune-mi si poate incercam ceva.

    @ un actor grabit – merci, din cate am vazut totusi oamenii raspund la spunenudrogurilor… Despre cei care deja sunt consumatori / dependenti am spus ce cred si ce sperante (nu) mai am…

    Raspunde

  28. CristinaT

    publicat @14:39 22 April 2008

    S P U N E N U D R O G U R I L O R !!!

    Te sustin Cabral din punctul asta de vedere si sper ca ceea ce fac sa fie bine, incerc tot timpu sa am discutii pe tema asta cu consumatori fie ei dependenti sau incepatori !

    Raspunde

  29. Srj

    publicat @00:51 31 May 2008

    Filtrul in mana stanga, foitele in dreapta !!!

    Raspunde

  30. ancuta

    publicat @22:29 14 July 2008

    sincer? mi-e rau cand vad aici tot felu’ de oameni care fac comentarii rautacioase atunci cand cineva incearca sa le deschida ochii (fara succes)tinerilor care nu stiu ca au O SINGURA viata..unica!

    Raspunde

Lasa un comentariu